تمرکز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای انعقاد قراردادهای بلند مدت در بورس

عصر جنوب – asrejonoob.ir: یک مسئول در هلدینگ خلیج فارس تاکید کرد: محور اصلی مذاکرات با مشتریان خارجی، تامین مالی، پیش خرید محصول و انعقاد قراردادهای بلند مدت در بورس کالا بود که هم اکنون در مرحله پیشنهاد و امکان سنجی برای انعقاد قراردادها قرار داریم.

سید کمال موسوی، سرپرست صادرات شرکت تجارت صنعت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس با بیان اینکه استراتژی تعامل مستقیم با مصرف کنندگان و مشتریان نهایی با هدف افزایش حاشیه سود در دستور کار این هلدینگ قرار گرفته، عنوان کرد: یکی از آسیب‌های جدی که در گذشته باعث کاهش سود و قدرت مذاکره هلدینگ خلیج فارس شده بود، فقدان ارتباط مستقیم با مشتریان و خریداران بود که تحریم‌های اقتصادی و سایر عوامل بیرونی نیز آن را تشدید کرده بود.

موسوی افزود: مذاکرات جدی با مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های متقاضای محصولات پتروشیمی از ایران از جمله در نمایشگاه اتحادیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمیایی و شیمیایی خلیج فارس که به تازگی در امارات برگزار شد، صورت گرفته که عمده آنها تقاضا برای انعقاد قراردادهای بلند مدت برای فروش محصولات بوده است.

وی تاکید کرد: محور اصلی این مذاکرات تامین مالی، پیش خرید محصولات و انعقاد قراردادهای بلند مدت در بورس کالا برای فروش محصولات هلدینگ بود که هم اکنون در مرحله تبادل پیشنهاد و امکان سنجی برای انعقاد قراردادها قرار داریم.

سرپرست صادرات فراورده‌های نفتی و گاز مایع شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس یادآور شد: بیشتر این شرکت‌ها از کشورهای چین، تایوان، کره جنوبی، هنگ کنگ، ژاپن، هند، سنگاپور، هلند و کشورهای حوزه خلیج فارس بودند که جزء مشتریان بزرگ محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس با تغییر سیاست فروش و ایجاد شرکت بازرگانی متمرکز، کنترل فروش محصولات خود را در دست گرفت و از زمان تاسیس شرکت تجارت صنعت هم نرخ فروش محصولات بالاتر رفته است و هم نقدینگی ناشی از فروش به طور مستقیم و بدون واسطه وصول شده است که در نتیجه هزینه‌های مالی شرکت را نیز کاهش داده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.