فنی وحرفه‌ای خوزستان و منطقه آزاداروند تفاهم‌نامه امضا کردند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در این باره به خبرنگاران گفت: این تفاهم‌نامه شامل تامین تجهیزات آموزشی، توسعه زیرساخت‌های فنی و خرفه‌ای و مهارت‌آموزی در مرکز فنی و حرفه‌ای است.

عبدالنبی ساعدی هدف از امضای این تفاهم‌نامه را ارتقای کیفیت مهارت‌آموزی و تقویت نیروی ماهر موردنیاز خدمات، صنعت و هنر در آبادان و خرمشهر بیان کرد و افزود: اعتبار مورد توافق در این تفاهم‌ نامه به ‌صورت مشارکتی است.

وی گفت: سعی می‌کنیم با هدفمند کردن برنامه‌های آموزشی اثربخشی بیشتری در مهارت‌آموزی دانش آموزان منطقه داشته باشیم.

ساعدی به فعالیت ۶۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خوزستان اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از این آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای درخواستی در خصوص راه‌اندازی آموزشگاه‌های ۲ زبانه به ‌منظور پذیرش کارآموز کشورهای دیگر انجام ‌شده است.

وی از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به ۲زبان فارسی و انگلیسی خبر داد و افزود: این اقدام می‌تواند در تقویت دیپلماسی مهارت در کشور تاثیرگذار باشد.
ساعدی گفت: پارسال ۲۴ هزار نفر دوره آموزش در آموزشگاه‌های خصوصی فنی و حرفه‌ای در خوزستان برگزارشده است.

 اولویت منطقه آزاد اروند ارتقای سطح آموزش است 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیروی انسانی را عامل مهمی در ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانست و گفت:این سازمان به دنبال ارتقای سطح آموزش در شهرستان های آبادان و خرمشهر است.
اسمعیل زمانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش منطقه آزاد اروند افزود:با برنامه‌ریزی صحیح و مناسب باید از همه‌ی این ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه سطح آموزش‌وپرورش در منطقه به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی به پیگیری بدهی آموزگاران حق‌التدریس منطقه آزاد اروند به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت:هرچند این مشکل کشوری است ولی برای پرداخت این بدهی با وزیر آموزش‌وپرورش و وزیر رفاه و تامین اجتماعی در قالب یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری می‌کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز به اختصاص و هزینه ۹۱ میلیارد ریال به‌منظور تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس آبادان، خرمشهر و اروندکنار در سال تحصیلی ۹۷- ۹۶اشاره کرد و گفت: با رایزنی انجام‌ شده از ابتدای سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی آموزش ضمن خدمت ویژه مهارت‌آموزی نیروهای آموزش‌وپرورش در شهرستان آبادان دایر می‌شود.

سید مرتضی نعمت زاده افزود: یک واحد آموزشی نوساز برای استقرار و آغاز به کار این مرکز در آبادان در نظر گرفته‌شده و طبق توافق ۵۰ درصد از دانش‌آموختگان آن را کارکنان آموزش‌وپرورش شاغل در آبادان، خرمشهر و اروندکنار تشکیل می‌دهند.

وی گفت:بخشی از دانشگاه فرهنگیان امسال در منطقه آزاد اروند فعالیت خود را آغاز می‌کند که درصدد جانمایی مکانی برای استقرار آن هستیم.

در شهرستان آبادان سه هزار و ۵۰۰ نیروی فرهنگی در ۴۰۰ مدرسه به ۵۶ هزار و ۲۰۰ دانش آموز پایه های مختلف آموزش می دهند.

جلسه شورای آموزش‌وپرورش منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرستان های آبادان، خرمشهر و اروند کنار در سالن جلسات منطقه آزاد اروند برگزار شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.