ثبت سفارش در منطقه آزاد اروند امکان پذیر شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به منظور توسعه ارتباطات تجاری در منطقه، امکان ثبت سفارش در منطقه آزاد اروند برقرار شد.

سیدعلی موسوی دوشنبه اظهار داشت: بر اساس قوانین و مقررات مناطق آزاد قرار شد که ثبت شفارش کالا نیاز به حضور در منطقه و یا استان خوزستان نباشد و ترخیص کاران می توانند وارد سامانه ثبت سفارش منطقه آزاد اروند شوند و کار ثبت سفارش خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: همچنین از این پس گمرک جمهوری اسلامی و منطقه آزاد اروند به صورت مشترک کالاهای مورد نظر تجار را ارزیابی کنند و دیگر نیازی به ارزیابی جداگانه که قبلا انجام می دادند نیست.
موسوی گفت: به منظور تسهیل در روند تجاری برای فعالان اقتصادی منطقه، کارگاه آموزشی با موضوع آشنائی با نحوه و چگونگی کار با سامانه ثبت سفارش مناطق آزاد با حضور کارشناسان گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
وی از کارگروهی متشکل از نماینده های گمرک جمهوری اسلامی ، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و گمرک منطقه آزاد خبر داد و گفت: قرار است این کارگروه از محل گیت های منطقه آزاد دیدن کنند و با ارزیابی گمرکات را در این گیت ها مستقر کنند.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه همجوار با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.