کار پلاک گذاری خودروهای منطقه آزاد اروند آغاز می شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کار پلاک گذاری خودروهای پلاک اروند از روز شنبه هفته آینده آغاز می شود.

عبدالله کعبی ضمن اشاره به اینکه تمامی زیرساخت‌های گمرکی منطقه آزاد اروند مهیا شده است، افزود: پیش‌تر به دلیل فراهم نبودن برخی زیرساخت‌های اینترنتی در گمرک منطقه آزاد اروند، کار پلاک گذاری خودروهای اروندی پنج ماه به تعویق افتاد که با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم کار پلاک گذاری از روز شنبه هفته آینده برابر با ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری از سر گرفته می‌شود.
وی اظهار کرد: به‌منظور تسریع در امر پلاک گذاری خودروهای اروندی، ۶ باجه و پهنای اینترنتی وسیع در گمرک منطقه آزاد اروند آماده‌شده و برای انجام پلاک گذاری مشکل خاصی نیست.
قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه پلیس راهور استان نیز آمادگی خود را برای آغاز این کار اعلام کرده است، تصریح کرد: به محض آنکه پلیس راهور با ما مرتبط شود نیروهای ما به طور سریع کار پلاک گذاری خودروها را آغاز و به انجام می‌رسانند.
کعبی گفت: برای ترخیص و پلاک گذاری خودروهای اروندی مشکلی نیست و مالکان خودروهای پلاک اروند می‌توانند از روز شنبه هفته آینده به‌نوبت و با مراجعه به گمرک منطقه آزاد اروند نسبت به پلاک گذاری خودروهایشان اقدام کنند.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امکان پلاک گذاری خودروهای اروندی ظرف مدت یک هفته و در سه تا چهار نوبت‌کاری وجود دارد.
کعبی با اشاره به اینکه تمامی کارهای تشریفاتی خودروها و نصب دیتاهای مربوطه به انجام رسیده است، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر مقرر شد به دلیل آنکه مشکلات قانونی سبب معطلی خودروهای اروندی برای پلاک گذاری شده است، پیمانکار مربوطه حداقل حق انبارداری را از مالکان خودرو بگیرد.
به گفته قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، هیچ هزینه‌ای اضافه‌ای مازاد بر هزینه‌هایی که پیش‌تر برای پلاک گذاری خودروهای اروند دریافت می‌شد از مالکان خودروها اخذ نمی‌شود.
حدود دو هزار خودرو وارداتی مدت پنج ماه است که برای دریافت پلاک اروند در گمرک منطقه آزاد اروند در خرمشهر معطل مانده‌اند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.