بودجه منطقه آزاد اروند سالی هزار میلیارد تومان افزایش یافته است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش هزار میلیارد تومانی بودجه سالانه منطقه آزاد اروند به منظور خدمات رسانی و رفع محرومیت های شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عامر کعبی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین کلنگ زنی زیر ساخت های معابر سایت ۱۱۸ هکتاری مسکن مهر آبادان عنوان کرد: در این مقطع که کشور با مضیقه شدید از لحاظ بودجه های عمرانی مواجه شده، در آبادان شاهد کلنگ زنی و افتتاح پیاپی پروژه های عمرانی هستیم، حجم فعالیت های انجام شده طی دو سال گذشته در این شهرستان به طور واقعی قابل توجه بوده است.

وی اظهار کرد: علی رغم اینکه ۹۵ درصد از بودجه سال های ۹۵ و ۹۶، صرف پیکره دولت می شد و تنها پنج درصد آن به بخش عمرانی اختصاص داده شد، اما پروژه های ملی کلانی همچون فاز دو پالایشگاه آبادان با مشارکت کشور چین و اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد دلاری و ۱۷ هزار میلیارد تومان آغاز شد؛ به طور قطع این پروژه به چرخه اقتصادی منطقه کمک فراوانی می کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس معافیت ۷۰۰ میلیون دلاری که در اختیار سازمان منطقه آزاد در قالب مصوبه ای با موافقت و امضاء ۱۶ نفر متشکل از برخی اعضای دبیرخانه مناطق آزاد، وزیر اقتصاد و نمایندگان مردم قرار گرفت، سالانه هزار میلیارد تومان به بودجه منطقه آزاد اضافه شد. این اعتبار در قالب امضاء تفاهمنامه های مختلف با دستگاه های خدمات رسان در شهرهای آبادان و خرمشهر باید صرف بهبود وضعیت آنان شود.

کعبی گفت: شهرداری آبادان بدهی های بسیاری دارد اما در این چند وقت اخیر فعالیت های بسیار خوبی در زمینه توسعه شهری انجام داده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حامی و پشتیبان مجموعه شورای شهر و شهرداری هستند، در همین راستا این ظرفیت وجود دارد که پروژه های نیمه تمام در حوزه شهری به سرانجام برسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.