زرگترین نیروگاه بادی کشور به‌زودی در منطقه آزاد اروند کلنگ‌زنی می‌شود

عصر جنوب: رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و به منظور استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و جذب سرمایه‌گذاران خارجی، به‌زودی فاز اول بزرگترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت حدود ۵۰ مگاوات در منطقه آزاد اروند اجرا خواهد شد .

محمود دشت بزرگ با اعلام این خبر اظهارکرد: استان خوزستان به دلیل داشتن دشت‌های پهناور و مجاورت با ساحل خلیج فارس و بر اساس مطالعات صورت‌گرفته از پتانسیل مناسبی در خصوص بهره‌مندی از انرژی باد برخوردار است  که در همین راستا مذاکراتی بین شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت آلمانی EAB  NEW  ENERGY  GMBH  جهت احداث بزرگترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت تولید نهایی ۲۰۰ مگاوات برق در منطقه آزاد اروند، به شکل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) انجام شد.

وی افزود: پس از انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و کسب مجوزهای لازم و همچنین مبادله قرارداد خرید تضمینی برق با وزارت نیرو، ان‌شاالله به‌زودی شاهد کلنگ‌زنی فاز اول این پروژه مهم به ظرفیت حدود ۵۰ مگاوات با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های جهان و استفاده از توربین‌های ساخت آلمان با ظرفیت ۳٫۴ مگاوات و ارتفاع ۱۳۰ متر در این منطقه خواهیم بود .

دشت بزرگ تصریح کرد: سرمایه‌گذاران آلمانی در چندین فاز و در طول دو سال این نیروگاه را توسعه خواهند داد که ترکیبی از انرژی‌های تجدیدپذیر شامل ۹۰ مگاوات بادی، ۴۰ مگاوات خورشیدی (فتوولتاییک) و ۲۰ مگاوات خورشیدی حرارتی به همراه احداث مرکز آموزش بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در منطقه خواهد بود .

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص ارزش این سرمایه‌گذاری خارجی گفت: در کل ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۳۵۰ میلیون یورو است که موجب ایجاد حدود ۱۵۰ فرصت شغلی حرفه‌ای برای فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.