پتروشیمی امیرکبیر چگونه الگو شد؟

این روزها کمتر فردی را می­توان یافت که نام­شرکت پتروشیمی امیرکبیر را به نیکی نشنیده باشد. نامِ نیکی که با پاسخگویی، ارتباط بی واسطه و اقدامات جهادی این مجموعه با رهبری مدیرعامل جوانِ بومی در روزهای کرونا گره خورده است.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: گروه اجتماعی : شرکت پتروشیمی امیرکبیر که بار مسئولیت های اجتماعی­ اش نه­ تنها صنعت پتروشیمی که ­تمام صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و بنادر و فولاد و کشت و صنعت و … را به تنهایی به دوش کشیده؛ گستره خدماتش از کوره­ها در ماهشهر تا غیزانیه در اهواز و کمپ های محروم سربندر و امیدیه و رامشیر و هندیجان و … را در بر گرفته است.

خدماتی که به گفته مدیر عامل این شرکت، شاید به عنوان چهارمین پرداخت کننده­ی بودجه شورای راهبردی صنایع پتروشیمی به شهرستان ۳۰۰ هزارنفری بندرماهشهر  به شمار برود، اما به گفته مردم و دنبال کنندگان خدمات اجتماعی، قطعا در میان صنایع کشور، الگوی جدیدی از عمل به مسئولیت­ در قبال زندگی مردم پیرامون ارائه کرده است.

البته می ­بایست حضور پتروشیمی امیرکبیر را پیش از کرونا و در داستان سیل ویرانگر خوزستان ، خدمات دهی به زائرین امام حسین ، حضور و محرومیت زدایی پس از اعتراضات آبانماه و یا مشکلات بی­آبی شهرها و روستاها، توسعه حاشیه­ ی شهرهای خوزستان و اقدامات بسیار مشابه جست؛ یا بهتر است باید گفت:

“حضور پتروشیمی امیرکبیر را باید در هر نقطه­ ی محروم و مظلوم باید جست”؛

حضوری که نه با منت­ و تبلیغات، که به مصداق خدمت رسانی نظام به محرومین دانسته می­شود.

حضورِ به جایی که تاکنون تحسین مردم، چهره ­ها و مسئولین مختلف کشوری و محلی، از مقامات وزارتی از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر اصلی شرکت گرفته تا فعالین اجتماعی و استاندار و فرمانداران و بخشداران و ائمه جماعت را درپی داشته است.

این شرکت در نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در کشور با تشکیل کارگروه­های تخصصی اقدام به تقسیم کار در قالب تیم­های ستادی و عملیاتی کرد که نتیجه آن تاکنون توزیع بیش از ۱۲۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی سطح، ۱۲۸۶۵ لیتر محلول ضدعفونی دست، ۵۰۰۰۰ لیتر الکل، ۴۵۰۰ عدد ظرف اسپری کننده، ۱۸۰۰۰ ژل ضدعفونی کننده، ۷۰۰ دست لباس مخصوص، ۶۰۰ هزار عدد ماسک، ۷۵ هزار جفت دستکش پلاستیکی، ۱۵۱۵۰ جفت دستکش لاتکس و خرید تجهیزات سخت افزاری ضدعفونی، حمل و نقل، پزشکی و درمانی و حتی تولید اقلام ضروری شده است.

خدمات پتروشیمی امیرکبیر طی اینمدت و پس از پوشش کامل شهرستان بندرماهشهر، شامل دانشگاه های علوم پزشکیِ مرکز خوزستان و آبادان، شهرستان­های رامشیر، امیدیه، اهواز، رامهرمز، شادگان ودیگر شهرهای درخواست کننده نیز شده است.                          

این شرکت در ادامه خدمات خود و درپی درخواست نماینده حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندرامام خمینی و جولکی و با هدف تضمین سلامت دانش­آموزان نیز در فصل امتحانات اقدام به تهیه ۲۸هزار عدد ماسک، استقرار ۳۴ دستگاه ضدعفونی دست و ضدعفونی مسمتر حوزه های امتحانی کرد.

از دیگر اقدامات زیرساختی و مهم این مجموعه صنعتی در قالب مسئولیت­های اجتماعی در ایام کرونا باید به کمک به راه‌­اندازی کارگاه بزرگ تولید ماسک و گان پزشکی با نظارت بهداشت، نهادهای نظامی از جمله سپاه پاسداران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اشاره کرد.

اقداماتی که در شرایط سخت اقتصادی کشور، با توزیع بیش از ۳ هزار بسته معیشتی همراه بوده و همچنان ادامه دارد تا این پتروشیمی را نه­تنها در ارائه خدمت به کارکنان و سودآوری برای سهامداران، که در قبال مردم پیرامون خود نیز مسئول و موفق بداند و این مجموعه را تبدیل به الگویی برای سایر صنایع کشور نمایند.

مطالب پیشنهادی