سود ۲۸۰ درصدی سهام پتروشیمی غدیر {شغدیر} برای سهامدارانش

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سود ۲۸۰ درصدی سهام پتروشیمی غدیر {شغدیر} برای سهامدارانش

به گزارش عصرجنوب به نقل از روابط عمومی پتروشیمی غدیر؛اولین مجمع عمومی سالانه ی پتروشیمی غدیر در حالی برگزار شد که این شرکت در سال ۱۳۹۷ بالغ بر {یک هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال سود خالص} کسب نموده و شاهد رشد سودآوری ۵۳۷ درصدی نسبت به سال ۹۶ می باشد.

مهندس وحید نام نیک_مدیر عامل_ در آغاز این مجمع که با حضور کم سابقه ی ۸۰/۲ درصد سهامداران برگزار شد؛ عنوان کرد: این پیشرفت ها ثمره ی دلسوزی و سختکوشی پرسنلی ست که امروز در گرمای طاقت فرسای بیش از ۵۰ درجه در حال تلاش برای تولید و پیشرفت شرکت هستند.

ایشان در بخش دیگر سخنانش از خدمات و زحمات مدیران عامل پیشین غدیر تقدیر و تشکر نمود.

نام نیک سهم ظرفیت اسمی تولید pvc غدیر را در خاورمیانه ۹ درصد و در ایران ۱۶ درصد مطرح کرد و گفت که البته سهم پتروشیمی غدیر در تولید داخلی PVC بیست درصد می باشد و دارای بالاترین کیفیت داخلی ست.

مدیرعامل غدیر در خصوص صادرات گفت: کشورهای عراق_ افغانستان_ پاکستان_ هندوستان_ حوزه ی CIS و ترکیه از بازارهای اصلی هدف شرکت می باشد که در سال ۹۷ ضمن حفظ سهم بازار داخلی با رصد به موقع و بازاریابی مناسب موفق به صادرات محصول به کشورهای آفریقایی و قطر شدیم.

نام نیک در بخش دیگری از سخنانش به رشد ۲۸۰ درصدی سهام غدیر از زمان عرضه و کسب ۲۳ درصد سهام شناور اشاره کرد.

نام نیک، با اشاره به اعمال تحریم ها و دشواری تامین مواد اولیه از کشورهای خارجی؛ بومی سازی تامین کاتالیست EHP توسط شرکت تولید کننده ی داخلی را یکی از دستآوردهای مهم غدیر در سال ۹۷ دانست.

بومی سازی ماده ی شیمیایی terminator 《 پایان دهنده ی واکنش》دیگر فعالیت پتروشیمی غدیر بود که با همکاری تولید کننده ی داخلی پس از ۲ سال تعامل فنی و آزمایشگاهی به ثمر نشست و از سوی سایر تولید کنندگان داخلی PVC نیز مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است.

پتروشیمی غدیر در گامی بلند ۲۵ تن کاتالیست oxy (اکسی کلریناسیون) خریداری و به عنوان پشتوانه ی کاتالیست موجود در رآکتور؛ در انبار ذخیره نموده است. این اقدام موجب آن شده است که تا چندین سال آینده این شرکت هیچ محدودیت و مشکلی در زمینه ی تامین کاتالیست و مواد شیمیایی نداشته باشد.

در پایان اولین مجمع سالیانه ی این شرکت؛ پیشنهاد تقسیم ۸۰ درصدی سود سال ۹۷ میان سهامداران مطرح و با موافقت و رضایت ایشان مواجه گردید. به این ترتیب سهامداران غدیر به ازای هر سهم خود در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ مبلغ ۷۰۰ ریال سود سهام دریافت کردند.

وحید نام نیک در پایان مراسم، این موفقیت های مستمر و اقبال سهامداران به سرمایه گذاری در پتروشیمی غدیر را مرهون اعتماد به تعهد، تخصص و توان بی پایان فرزندان جوان ایران اسلامی دانست.

 

مطالب پیشنهادی