هدف از اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت های هلدینگ خلیج فارس توسعه پایدار منطقه است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت های هلدینگ خلیج فارس گفت:هدف از اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت هلدینگ خلیج فارس توسعه پایدار منطقه است، از این رو در اجرای مسئولیت های اجتماعی خود تمامی ابعاد توسعه را مدنظر قرار می دهد.

جواد گلی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت های هلدینگ خلیج فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بندرماهشهر با اشاره به اهمیت نقش رسانه و مجموعه روابط عمومی دربخش صنایع اظهار کرد: رمز حیات رسانه ارتباط با مردم و رمز حیات روابط عمومی ارتباط با اصحاب رسانه است و از این رو می بایست شاهد شکل گیری یک تعامل پایدار و مستمر میان مجموعه روابط عمومی شرکت های صنایع پتروشیمی و اصحاب رسانه باشیم تا اطلاع رسانی بصورت صحیح و اخبار موثق در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

وی هدف از مسئولیت اجتماعی در مجموعه شرکت های هلدینگ خلیج فارس را توسعه پایدار منطقه دانست و افزود: در راستای مسئولیت های اجتماعی هدف توسعه پایدار منطقه به معنای دقیق و مفهوم کلی آن مد نظر است و بطور کلی همه ابعاد توسعه در زوایای مختلف از جمله آموزش، فرهنگ و هنر،صنعت ،فضای سبز،امکانات و زیرساخت های حمل ونقل شهری و حتی رشد توسعه رسانه ها را شامل می شود و در شهرستان بندرماهشهر در این حوزه اقدامات قابل توجهی انجام شده که نشان دهنده تعامل خوب صنعت و شورای راهبردی است.

جواد گلی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت های هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر همسو بودن روابط عمومی در راستای مسئولیت های اجتماعی؛خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها فقط صرف انتشار اخبار و اقدامات سازمانی در قالب یک چارت نباشند و خودمان را به این نگاه محدود نکنیم بلکه در پی فعال کردن مسئولیت های اجتماعی وارد حوزه تازه ای با نام CSR به دنبال فرهنگ سازی مسئولیت های اجتماعی در بخش های مختلف این صنعت هستیم که با ایجاد این حوزه می توان  روند توسعه مسئولیتهای اجتماعی در صنعت پتروشیمی را بهبود بخشید.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت های هلدینگ خلیج فارس با اشاره به مسائل زیست محیطی در صنایع پتروشیمی؛بیان داشت: خوشبختانه یکی از سیاست های وزارت نفت رعایت الزامات زیست محیطی در بحث آلایندگی صنایع است که با پیگیری های لازم از سوی سازمان محیط زیست جریمه های زیست محیطی شرکت های پتروشیمی در بندرماهشهر و عسلویه کاهش و در بعضی شرکت ها به صفر رسیده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در وضعیت امروز اقتصاد کشور تهیه اقلام مورد نیاز شرکت های صنایع پتروشیمی به سادگی امکان پذیر نیست لذا با سیاست هایی که در سال گذشته در هلدینگ خلیج فارس داشتیم برآن شدیم تا از تولیدات داخلی کشور حمایت و در اولویت استفاده قرار دهیم که هم اکنون بسیاری از شرکت های داخلی تولید کننده اقلام مورد نیاز پتروشیمی ها هستند و براساس ضوابط ابلاغیه از سوی هلدینگ خلیج فارس واردات کالاهای  مصرفی ،اقلام و تجهیزات فنی صنعتی که نمونه آن در در داخل کشور تولید می شود، ممنوع است.

وی افزود: در تلاش هستیم که شرکت های داخلی و صنایع پایین دستی بتوانند کالاهایشان را در اختیار شرکت های پتروشیمی قرار دهند و ما نیز برای آنها امکاناتی فراهم کنیم که در کنار شرکت ها و در نزدیک ترین نقطه واحدهای تولیدی خود را راه اندازی کنند،از این رو ما رقیب بخش خصوصی نیستیم بلکه آماده مشارکت و حامی آنها برای راه اندازی بخش خصوصی هستیم تا سهمی در ایجاد اشتغال و ارائه خدمات بهتر داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت های هلدینگ خلیج فارس یادآور شد: میزان تولید سال ۹۷ شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس در سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته  آمار رو به رشدی را نشان می دهد.

وی در پایان بااشاره به آزمون های استخدامی شرکت های هلدینگ خلیج فارس گفت: آزمون های هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی بوعلی سینا به صورت یکپارچه و شفاف هماهنگ با ابلاغیه و رعایت ضوابط استخدامی  طی یک فرآیند در سال جاری برگزار خواهد شد.