برخی واحدهای پتروشیمی بندر امام وارد مدار شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: واحدهای پشتیبانی هوا و اذت پتروشیمی بندرامام پس از وقفه ای چند ساعته وارد مدار تولید شده و عملیات راه اندازی واحدهای دیگر نیز در حال انجام است.

بر اثر افت فشار گاز و قطع برق مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی پیش از ظهر شنبه از مدار تولید خارج شد.
روابط عمومی پتروشیمی بندرامام عصر شنبه اعلام کرد، پس از تثبیت شرایط عملیات ناشی از افت فشار گاز که منجر به قطع لحظه ای برق مجتمع شد ، هم اکنون کلیه واحدهای پشتیبانی هوا و اذت (آب ، برق و بخار ) در سرویس قرار گرفتند.
همچنین بنا به اطلاعیه صادره عملیات راه اندازی واحدهای تولیدی این مجتمع پتروشیمی نیز بلافاصله آغاز شده است و طبق برنامه ریزی تا ساعت ۱۷ امروز کلیه واحدهای بهره برداری در مدار تولید قرار خواهند گرفت .
 حدود ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه به علت کاهش افت فشار گاز ورودی مجتمع پتروشیمی بندرامام، واحدهای مختلف آن از مدار خارج شدند که این روند موجب بدسوزی فلر و آلودگی هوای بندر امام شد.
پتروشیمی بندرامام تولید کننده مواد شیمیایی، آروماتیک ها و پلیمرها می باشد.
این شرکت در سال ۱۳۵۲ از مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت میتسویی تحت نام شرکت پتروشیمی ایران و ژاپن شکل گرفت، ولی در سال ۱۳۶۵ در پی کناره‌گیری شرکت میتسویی از پروژه ساخت مجتمع، کلیه سهام آن توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خریداری و نام آن به شرکت پتروشیمی بندرامام تغییر پیدا کرد.
مطالب پیشنهادی