برگزاری جلسه ستاد فنی با محوریت گندم بنیان شهرستان امیدیه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  به گزارش خبرنگارما در جلسه ستاد فنی با محوریت گندم بنیان با حضور مدیر جهاد کشاورزی ،معاون فنی ، روئسای مراکز ، واحد‌های ستادی و کارشناسان پهنه در محل سالن جلسات مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه برگزار شد.

سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه اظهار داشت: در این جلسه موارد مختلف از جمله پیگیری اجرای طرح ملی گندم بنیان در سطح ۱۵۰۰ هکتار ، تهیه دستگاه خطی کار و کف کار و اجرای آن در این طرح مورد بررسی و هماهنگی قرار گرفت.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح را افزایش ۳۰ درصدی در تولید و عملکرد گندم برشمرد این طرح دارای دوره ۴ سال می باشد که سال اول این طرح در اراضی که دارای کشاورزان پیشرو می باشند اجراخواهد شد.

علوی فرد ادامه داد: رعایت تاریخ کشت را از موارد مهم در افزایش عملکرد در این طرح از جمله موارد دیگری که در افزایش عملکرد گندم در این طرح می‌توان به کاربرد تناوب زراعی، مدیریت بقایای گیاهی، افزایش مواد آلی خاک اراضی و ترویج فعال، پویا و اثرگذار اشاره کرد.

مدیرجهادکشاورزی درپایان جلسه ضمن تاکید بر تامین و توزیع عادلانه کود و بذر بین کشاورزان سرکشی از مزارع در طول دوره کشت محصولات زراعی و دادن توصیه های لازم در خصوص رعایت تاریخ کشت مناسب، استفاده از خطی کار ، مدیریت منابع کودی ، کنترل و پیشگیری علف‌های هرز مزارع گندم و کلزا، ، سامانه پهنه بندی، نحوه برگزاری و اجرای کلاس‌های ترویجی باید انجام شود.

خبرنگار/ناصرحکیمی

مطالب پیشنهادی