از دست رفتن فرصت کشت تابستانه در امیدیه/ سازمان آب بهانه می‌آورد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه گفت: سازمان آب و برق با کاغذ بازی‌ها و بهانه آوردن فرصت کشت تابستانه را از کشاورزان این شهرستان گرفته و آن‌ها را با مشکلات فراوانی رو به کرده است.

علی اکبر باورساد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: از دو حوضه آبی زهره و مارون هیچ آبی در اختیار کشاورزان امیدیه قرار نگرفته است، به گونه‌ای که حتی آبی برای شرب دام‌ها نیز وجود ندارد.

وی افزود: در حوضه رودخانه زهره به دلیل این‌که سدی در بالادست آن وجود ندارد، آبی در رودخانه نیست تا در اختیار کشاورزان بخش مرکزی امیدیه قرار بگیرد.

باورساد تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با مدیریت بحران استان داشتیم، قرار شد تا برای ۳ ماه تابستان از حوزه مارون به زارعین و باغات شهرستان‌های امیدیه، بهبهان، شادگان، رامشیر و ماهشهر۳۲۰ میلیون مترمکعب در ثانیه آب تخصیص داده شود اما تاکنون هیچ آبی از این حوضه رهاسازی نشده است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های سازمان جهاد کشاورزی کشت‌های مختلفی مدنظر بود تا در تابستان در این شهرستان انجام شود اما متاسفانه عدم همکاری سازمان آب و برق با کشاورزان این کشت‌ها تاکنون انجام نشده است.

باورساد عنوان کرد: با این شرایط کشاورزان موعد و تاریخ مناسب کشت را از دست داده‌اند اما هیچ کس پاسخگوی کشاورزان نیست و هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

وی ادامه داد: هیچ گوشی شنوایی در سازمان آب و برق وجود ندارد و کشاورزان هر چه مشکلاتشان را فریاد می‌زنند، هیچکس به آن‌‌ها توجه نمی‌کند. باید تدبیری اندیشیده شود تا کشاورزان امیدیه بتوانند در تابستان نیز کشت کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.