مسولین سیاسی و ورزشی استان به داد تیم نفت مسجدسلیمان برسند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مسولین سیاسی و ورزشی استان به داد تیم نفت مسجدسلیمان برسند/محسن بابادی

بنام خدا

در حالی که پس از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر طی سالیان اخیر، مجددا و در اواخر مردادماه ۹۹ روز های خوب فوتبال خوزستان با کسب سهمیه آسیایی فولاد از راه رسیده و این احتمال وجود دارد که نفت مسجدسلیمان دیگر تیم استان مان نیز که اکنون دیگر برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده و امسال از بهترین و آماده ترین سال های فوتبالی اش را پشت سر می‌گذارد، با پیروزی مقابل تراکتور و راهیابی به فینال جام حذفی حتی آسیایی شود، گویا مسولین سیاسی و ورزشی استان خوزستان متوجه اهمیت این ماجرا نبوده یا در خواب فرو رفته و از این موضوع غافلند که اگر چنین شود، بزرگترین افتخار تمامی ادوار تاریخ فوتبال خوزستان در صعود همزمان دو تیم به جام باشگاه های آسیا و همچنین رزومه ورزشی برای خودشان کسب شده و تا سال های سال می توان به این موضوع افتخار کرد.

نفتی که همواره حضوری آسانسوری در لیگ برتر داشت، با حمایت و پشتوانه مردمی هواداران، زحمات عوامل، کادر و بازیکنانش علی رغم تمامی کم و کاستی های موجود، موفق شد در لیگ هشتم شده و اکنون در کنار ۳ غول همیشگی فوتبال ایران در نیمه نهایی جام حذفی لرزه بر اندام آن ها انداخته و حتی این قابلیت را دارد که شاخ آن ها را نیز بشکند. نفتی که سلطان تساوی و نباختن ها بوده و با بی پولی و دست خالی این کار ها را کرده. نفتی که چشم و چراغ زاگرس نشینان بوده و تمامی مردم خوزستان برای موفقیتش لحظه شماری می کنند. این تیم تنها بخاطر ۳ میلیارد تومان دارد این گونه دست و پا زده و این طور که شنیده ام، حضور در این بازی جام حذفی جزو تعهدات بازیکنان نبوده و گفته اند در صورت عدم پرداخت مطالبات قانونی و به حقشان، در این بازی حضور پیدا نمی کنند.

رقابتی که تراکتور برای پیروزی در آن ممکن است به هر گونه تلاشی متوسل شود تا با کسب سهمیه آسیایی، دل میلیون ها هوادارنش در اقصی نقاط دنیا را شاد کند. اما گویا مسولین ما با بی توجهی تمام اصلا این موضوع برایشان مهم نیست که نفت مسجدسلیمان در آستانه خلق چه حماسه بزرگی است. نفت توانایی شکست دادن تراکتور را دارا بوده و در صورت قهرمانی هر کدام از تیم های استقلال، پرسپولیس یا تراکتور، این تبریزی ها هستند که آسیایی خواهند شد و تنها یک معجزه از نوع خوزستانی و آوردن جام حذفی به این استان پس از حدود ۳ دهه می تواند فوتبال ایران را به چالش کشیده و جای نفت را با تراکتور عوض نموده و رویا های تیم تبریزی را نقش بر آب کند. بازیکنان، مربیان و تمامی مجموعه نفت مسجدسلیمان و هواداران این تیم در خوزستان و دیگر پهنه زاگرس این فصل خون دل ها خورده اند تا تیمی که همیشه شانس سقوط به لیگ دسته یک را داشته، اکنون امید به قهرمانی در جام حذفی و آسیایی شدن را در سر بپروراند. ۳ میلیارد تومان پول قابل توجهی نیست که مسولین سیاسی و ورزشی استان نتوانند طی یکی دو روز آتی فراهم و پرداخت نمایند. تنها یک همدلی و عزم همگانی می خواهد و بس.

با این حمایت مالی و به امید خدا کسب پیروزی مقابل تراکتور، آرامش نسبی بر تمامی مردم و ورزش استان حکم فرما خواهد شد. همان مردمی که فوتبال از نان شب برایشان واجب تر بوده و در این اوضاع بد کرونایی خوزستان، دلخوشی ای جز فوتبال ندارند. پس اگر این پیام من به دست مسولین محترم سیاسی، امنیتی و ورزشی استان می رسد، به عنوان قطره ای کوچک از دریای بیکران ورزش استان، از آن ها خواهشمندم جهت شادی دل مردم و ایجاد شور، هیجان و اتحاد و همبستگی بهتر میان طیف ها و آحاد مختلف مردم استان و دلخوش نمودن نوجوانان، جوانان و در پی آن کاهش مشکلات و بزهکاری ها بر اثر رویکرد همگانی آن ها به ورزش، هر چه سریع تر طی امروز و فردا حق و حقوق معوقه بازیکنان را از طریق هر منبعی که می توانند، پرداخت نموده تا با حضور قدرتمند شیران زاگرس مقابل تراکتور در جام حذفی، از حیثیت و اعتبار خوزستان دفاع و خدای ناکرده فرداروز حسرت آن در دل مردم و مسولین باقی نماند که ای کاش می توانستیم چه ها کنیم و نکردیم.

قابل ذکر است تراکتور تیم متولی است و ۳ میلیارد تومان برای زنوزی پول خرد محسوب شده و این بازی برایشان بسیار مهم تر از حد تصور بوده و قطعا آن ها نیز متمایل به حضور نفت در این مسابقه نبوده و از کوتاهی مسولین استان خوشحال شده و از خدایشان است که این مبالغ به بازیکنان پرداخت نشده و دائما اوضاع را رصد کرده و هر چه زمان این گونه بگذرد، به نفع آن ها و به ضرر فوتبال استان خواهد بود. اگر بازیکنان تیم نفت تراکتوری بودند، اکنون به جای ۳ میلیارد تومان، ۳ میلیارد تومان دیگر هم به عنوان پاداش پیروزی برایشان در نظر گرفته می شد.

امیدوارم مسولین با غیرت خوزستان که مرد روز های بزرگ و حساس بوده و هستند، اهمیت این موضوع را بیش از همیشه دانسته و اجازه ندهند بازیکنان تیم نفت تحت تاثیر حواشی، جنگ های روانی و تمکن مالی تیم حریف یا سایر وعده وعید های تیم های دیگر برای فصول بعد قرار گرفته و قافیه را طی چند روز آتی ببازند. اول و آخر این مبالغ به آنها پرداخت خواهد شد. پس چه بهتر که پیش از این بازی مهم و سرنوشت سازی بوده که بعد از آن دیگر حسرت خوردن دردی را دوا نمی کند.

🖋️محسن بابادی

مطالب پیشنهادی