تغییری که تغییر آورد/محمد رستمی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تغییری که تغییر آورد.
درست در گیر ودار هجوم سیلاب ویرانگر به خوزستان بود که بعضی گروههای تلگرامی واتساپی خبر از‌اتفاقی دادند که عجیب بود ،عزل شبانه مدیر واحد اطلاعات واخبار صدا وسیمای مرکز خوزستان وانتصاب یک نیروی زبده خوزستانی بجای او ،تغییری که اگرچه از دیدگاه برخی بد موقع انجام می شد، اما از دیدگاه‌ نیروهای خبر که سالهاست دغدغه خدمت به مردم استان خود را دارند بجا وکاملا به موقع بود .
این تغییر هدیه ای بود که سیلاب با خود آورد ،و انرژی نهان شده نیروهایی که تا آن روز بدلیل کوته بینی برخی افراد اجازه ظهور وبروز نمی یافتند در جهت خدمت به مردم رها ساخت.
حالا موج این تغییر که ماه هاست از آغاز آن می گذرد همچنان زنده وپویا ست ، وچنان شوری‌ در واحد خبر خوزستان ایجاد نمود که این روزها شاهد ارسال پیامهای تقدیر وتشکر های فراوانی از سوی مردم ومسئولین هستیم .
تقدیر نماینده ولی فقیه در استان از تلاش فرزندان استان درشبکه استانی بخصوص واحد خبر ، تقدیر بخاطرحضور به موقع وموثر خبرنگاران در اکثر اتفاقات سراسر استان ،تقدیر برای افزایش میزان ارتباط موثر مردم با رسانه ملی در بیان مشکلات ،تقدیر برای پیگیری مشکلاتی که از سوی مردم بیان میشود ،وتقدیر ائمه جمعه استان از تلاش کارکنان تلاشگر واحد خبر همه وهمه حاکی از خواست مشترک مردم ومسئولین در بیان مشکلات مردمی است .
افزایش آمار اخبار ارسالی به شبکه های مختلف خبری از استان ، وافزایش تولید خبر از سراسر استان وارسال به خبرگزاری صدا وسیمای خوزستان چنان بود که دیگر بخشهای خبری ظرفیت کافی برای انتشار اخبار نداشتند ،در همین راستا راه اندازی پادکست خبری ،و روزگرام تنها گوشه ای از ابداعاتی بود که در مسیر افزایش وجذب مخاطبان جدید راه اندازی گردید .
و حالا با گذشت بیش از چهار ماه چنان تغییراتی در معاونت اطلاعات واخبار صدا وسیمای مرکز خوزستان انجام گردیده که همگان بر آن معترفند .
روح خبر در کالبد خبر جای گرفته وخبرها از سبک وسیاق سفارشی یک طرفه به سمتی رفته که تنها این ارزش خبر است که حرف اول را میزند نه سفارش برخی افراد ، حرکت رو به رشدی که با تدبیر مدیر کل صدا وسیمای خوزستان آغاز شده با قدرت روز افزون به مسیر خود ادامه می دهد وهیچ چیز مانع بیان مشکلات مردم در این رسانه مردمی نمی گردد .

به قلم محمد رستمی

مطالب پیشنهادی