یادداشت:وعده های فراموش شده ی درشورای شهرخرمشهر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: اعضا ی محترم شورای شهر خرمشهر، در زمان انتخابات وعده هایی در راستای عمران شهری ، بهبود فضای سبز، رشد وگسترش مراکزفرهنگی و… به مردم دادند که همچنان قطار امیدواری ها و وعده های متعدد به مقصد نرسیده واحتمالا سراز سرزمینی دیگر درآورده است.

در قانون اساسی کشورمان ، شوراها در چارچوب تحقق اصل عدم تمرکز اداری گامی در جهت توسعه سهم مشارکت مردم در نظام اجرایی کشوربحساب می آیند و بر اساس آن بخشی از امور اداری استان ها، شهرستان ها، بخش ها و روستاها به مردم واگذار می شود.
در این فرآیند مردم با انتخاب وکلای خود برای انجام بخشی از امور اجرایی جامعه با اختیارات تعریف شده قانونی، در اداره امور محل خود مشارکت می نمایند.
این مشارکت از یک سو قاعدتا سبب افزایش احساس مسئولیت بیشتر در بین مردم شده و از سوی دیگر موجب ظهور خلاقیت ها و ابتکارات افراد در اداره امور حتی در کوچکترین واحدهای اجتماعی در سطح روستاها و محلات می شود.
اعضای شورای شهر مهم‌ترین نقش را در اعتلای آن شهر دارند اما خرمشهر درگیر روایتی ناتمام از اختلافات داخلی و سیاسی‌بازی اعضای شورای شهر شده است.

اختلافاتی که باوجود قریب به دو سال و دادن وعده هایی به شهروندان همچنان نا امیدی را در ذهن شهروندان متبادر می کند. متاسفانه علیرغم اهمال وبی توجهی به وظایف ، تعلل ، سکوت مصلحت مآبانه تعدادی ازاعضای شورا و غیبت های نامعلوم تعدادی دیگر، هنوز گزارش مبسوط ومستدلی از برنامه ها، فعالیتها ی خود به سمع ونظر ولی نعمتان خود یعنی مردم ننموده اند.

اگر گذری از کوچه پس کوچه های خرمشهر داشته باشید خواهید فهمیدکه شورای شهر خرمشهر برنامه ای برای آبادانی وعمران نداشته است و مهمترین هم وغم آنان تایید ورد شهردار بوده که خود جای بحث دارد.

درپایان نگارنده این موضوع را متذکر می شودکه اعضا شورای شهر بدانند که باید پاسخ اعتماد ورای مردم با ارائه یک گزارشی مستندومبسوط پاسخگوی موکلان خود باشند.

غلام عباس کاظمی –فعال اجتماعی

مطالب پیشنهادی