نبض دولت امید در مسجد سلیمان  ضعیف می زند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: محمدرستمی/ نبض دولت امید در مسجد سلیمان  ضعیف می زند .

چند روزی از زلزله شهرستان مسجد سلیمان میگذرد ومردم این شهرستان علی رقم خطری که تهدیدشان می کند خسته ونا امید از وعده های پوچ مسئولین ،خطر زندگی در خانه های پر خطر را به جان خریده و کم کم به خانه هایشان باز میگردند، اما آیا این خانه ها که حالا هرکدام از زلزله چند هفته پیش یادگاری بر پیکر نحیف خود دارند ، تاب وتحمل یک زلزله دیگر را دارند یا خیر ،جواب منفی است،

بافت فرسوده نزدیک به ۷۰ درصد ساختمانهای مسکونی شهرستان مسجد سلیمان که بیش از ۴۰ تا ۵۰ سال قدمت دارد بگونه ای است که تحمل هیچ زمین لرزه ای را ندارند ودر صورت بروز یک زلزله دیگر میتواند برای ساکنین خود خطر آفرین باشند.
در این میان اما نقش دولت بسیار تعیین کننده است وباید برای رفع مشکلات مردم زلزله زده مسجد سلیمان چاره ای بیاندیشد .

با توجه به آمار ۸ هزار واحد مسکونی آسیب دیده که در شهرستان مسجد سلیمان به ثبت رسیده به نظر میرسد کار دولت کم کم دارد سخت ترمیشود ،

مضافا اینکه ماه دوم فصل تابستان هم از راه رسیده وتا چشم به هم بزنیم پاییز وزمستان که بارش بارانهای آنها در منطقه مسجد سلیمان معروف است از راه میرسد ومشکلات مردم دوچندان خواهد شد .
جلسات متعددی در این شهرستان برگزار میشود مسئولین زیادی از استان گرفته تاکشور به این شهرستان سفر کرده اند اما ما حصل این جلسات چیست ،خدا میداند .
هرچه هست تا الان برای این مردم هیچ اتفاقی رخ نداده و مردم همچنان چشم انتظار کمکهای دولتی هستند .
عملکرد ضعیف دولت در کمک به زلزله زدگان شهرستان مسجد سلیمان نا امیدی مردم از دولت امید را به همراه داشته ،تا جائیکه مردم در برخی نقاط شهر ، خود دست بکار شده وهر جور هست در تلاشند خانه های قدیمی وآسیب دیده خود را تعمیر کنند .

از کمکهای مردمی وادارات دولتی آنگونه که در زمان وقوع سیلاب روانه مناطق سیل زده استان میشد هم خبری نیست و گویی همه مسجد سلیمان را فراموش کرده‌اند .این در حالی است که این مردم با همین بضاعت وتوانایی شان در جریان سیل اخیر بارها وبارها کمکهای نقدی وخوراکی خود را راهی مناطق سیل زده میکردند .

جلسات متعدد فرمانداری تنها به رد وبدل کردن آماری میگزرد که قرار نیست برای آنها تصمیم جدی گرفته شود ،هرکس از راه میرسد وعده ای میدهد ومیدان را خالی میکند واین کودکان شهرستان مسجدسلیمان هستند که در گرمای بالای ۵۰ درجه مردادماه نظاره گر سرنوشت پدران ومادران خود هستند . باید کاری کرد ،پیش‌از‌آنکه در خاطر کودکان مسجد سلیمانی خاطره ای بد برای همیشه نقش بندد .

 

مطالب پیشنهادی