اکثر مردم مناطق زلزله زده مسجدسلیمان در بوستان های شهری با کمترین امکانات در حال زندگی هستند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: اکثر مردم مناطق زلزله زده مسجدسلیمان در بوستان های شهری با کمترین امکانات در حال زندگی هستند

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: بیش از ۵ هزار نفر در مناطق زلزله زده اعلام خسارت کردند که این آمار بسیار نگران کننده است.

وحید زمانی حموله در گفت و گو با خبرنگار ما در مسجدسلیمان اظهار داشت: مسئله ۲۵ درصدی بافت فرسوده و مشکلات مناطق آلوده به نفت و گاز از دو جنبه برای مسجدسلیمان مسئله جدی تلقی می‌شود؛ یکی از این بابت که ساکنان این محدوده‌ها به دلیل کیفیت پائین ساخت و سازها در معرض آسیب‌های ناشی از مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله هستند و دیگری قرار داشتن منازل مسکونی روی مخازن نفتی ، اگر مخاطره طبیعی مانند زلزله با شدت بالا رخ دهد باعث نشت گاز های سمی میشود که بسیار خطرناک و کشنده است.

وی افزود : بیش از۶۳ درصد مساحت محدوده قانونی شهر را حرائم نفت و گاز تحت عنوان ” حرائم چاهها و تأسیسات نفت و گاز ” تشکیل میدهند. از این تعداد چاه شش محله ازمحلات اصلی وقدیمی شهر شامل نمره هشت ، نمره یک ، کوی نفت خیز ، پشت برج ، نفتون ، وسی برنج رادربر گرفته است که مساحتی بالغ برحدود۳۰۰ هکتار ازمساحت شهر را تحت عنوان مناطق ممنوعه که دارای جمعیتی بالغ بر ۵ الی ۶ هزار نفرجمعیت میباشند را شامل میشود که جدی ترین آسیب ها در زلزله به این شش محله وارد شد، بدلیل آلوده بودن این محله ها به نفت و گاز منازل استحکام و ایمن بودن کافی را ندارند و باعث آسیب جدی به این منازل در زلزله اخیر شد.

زمانی حموله عنوان کرد:اکثر مردم مناطق زلزله زده مسجدسلیمان بدون سرپناه در بوستان های شهری و کمپ های اظطراری با وجود این گرمای طاقت فرسا بدون وسایل سرمایشی با کمترین امکانات که بعضا کودکان هستند زندگی میکنند و از این وضعیت بوجود آمده گلایه مند هستند.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان با بیان مشکلات بافت فرسوده و مناطق آلوده تصریح کرد : اگر این زلزله اخیر در شعاع نزدیک تر و در عمق کمتر رخ میداد، قطعا باعث فاجعه ای تلخ در این شهرستان میشد.

عضو شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان ضمن اعتراض به استانداری خوزستان و نهاد ریاست جمهموری افزود: از ریاست جمهوری و وزرای دولت انتظار داریم جهت بهبود بخشیدن به مشکلات پیش آمده در منطقه به شهرستان سفری داشته باشند، حادثه زلزله اخیر بسیار نگران کنند است و اگر تدابیر اساسی و کلیدی در شهر رقم نخورد در آینده شاهد تلفات جانی سنگینی خواهیم بود و باید مسئولان کشوری به این مسائل و مشکلات پیش آمده نگاه ویژه ای داشته باشند.

مطالب پیشنهادی