اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به اداره زندان بندرماهشهر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مراسم اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به اداره زندان بندرماهشهر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش عصرجنوب؛ مراسم اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با حضور سرهنگ کریم بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرماهشهر، فاطمه اشرفی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان،رئیس زندان بندرماهشهر و جمعی از مسوولین همراه؛برگزار شد.

این کتاب ها از طرف ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرماهشهر با همکاری اداره کتابخانه های شهرستان، به کتابخانه زندان این شهرستان اهدا شد.

کتابهای اهدایی با عناوین و موضوعات مختلف از جمله رمان، روانشناسی، مذهبی و تاریخ است که به صورت روزانه و ماهانه با عضویت زندانیان در کتابخانه جهت استفاده در اختیار زندانیان قرار می گیرد.

طرفی رئیس زندان بندرماهشهر ضمن قدردانی از این اقدام فرهنگی، عنوان کرد: یکی از دلایل بوجود آمدن جرائم فقر فرهنگی است و با ایجاد فضای فرهنگی در زندان، میتوان از بسیاری آسیب‌های احتمالی پیشگیری کرد و خوشبختانه در کتابخانه زندان، زندانیان بسیاری علاقه‌مند به کتاب هستند و استقبال خوبی در این زمینه دارند، همچنین میزان مشارکت زندانیان در مطالعه کتاب در سطح مطلوبی قرار دارد که نشان از اهمیت بالا به مقوله فرهنگی در زندان‌ است.

در پایان این مراسم مقرر شد تا مکاتبات لازم جهت مشارکتی کردن این کتابخانه و همچنین همکاری در تامین کتاب های مورد نظر و برگزاری برنامه های فرهنگی و مسابقات کتابخوانی از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پیگیری شود.

مطالب پیشنهادی