شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی نقطه قوت اجرای پروژه ها در هلدینگ خلیج فارس

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی یکی از توانمندترین شرکت های کشور در طراحی و اجرای انواع پروژه های صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن، نفت و گاز، خطوط لوله، زیرساخت های صنعتی ، پژوهش، مشاوره و آموزش مدیریت پروژه است.

به گزارش عصرجنوب به نقل از خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، این شرکت در سال ۱۳۷۳ به عنوان یک شرکت دولتی تاسیس و در سال ۱۳۹۲ به عنوان یکی از شرکت های هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شد.

این شرکت در زمینه مدیریت طرح، طرح احداث سه واحد الفین، هیدروژن و شیرین سازی خوراک برای پتروشیمی ایلام، طرح احداث یک واحد برای شرکت پترو ایرانیان، طرح احداث پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و یک طرح مجزای دیگر برای این شرکت، طرح احداث واحد آمونیاک و اوره برای پتروشیمی هنگام، طرح احداث سه واحد برای پتروشیمی نوری، طرح احداث یک واحد برای پتروشیمی دهلران، طرح احداث واحد متانول پتروشیمی آپادانا، طرح احداث واحد الفین پتروشیمی گچساران و یک‌ واحد برای شرکت پلیمر گچساران، طرح احداث یک واحد و سرویس های جانبی برای پتروشیمی دهدشت،طرح احداث یک واحد برای پتروشیمی کارون و تعویض خطوط لوله شرکت مبین انرژی خلیج فارس انجام داده است.

در زمینه مدیریت اجرایی سه پروژه مهم برای پتروشیمی بوعلی سینا از جمله مخزن ۲۰۰۱C و برج تاور ۸۰۰۱ که چند سال گذشته دچار حریق شده بودند و یک پروژه برای پتروشیمی ابن‌سینای اندیمشک توسط شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی در دست اجرا است.

در بخش تامین تجهیزات و کالا می توان به تامین تجهیزات برای پتروشیمی بندرامام و شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس و همچنین خدمات انبارداری هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد.

طرح های پتروشیمیایی تا کنون شامل ۴۴ پروژه از جمله(واحدهای MTBE و NF3 پتروشیمی بندرامام،آمونیاک سوم پتروشیمی رازی،مخازن صادراتی) و خط لوله اتیلن غرب کشور می باشد که در شرکت های مختلف اجرا و خاتمه یافته است.

همچنین در بخش طرح های زیربنایی و ساختمانی از سال ۹۲ تا کنون ۱۴ طرح در بندر ماهشهر(فرودگاه،بیمارستان صنایع پتروشیمی،جاده ها و احداث بخشی از مجتمع مسکونی شهرک بعثت) و در عسلویه(زیرسازی صنایع پتروشیمی،سدها،شهرک پردیس )اجرا شده است.

اجرای موفق طرح های بزرگ صنعت نفت و پتروشیمی و به سرانجام رسیدن این پروژه ها، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی را در بین برترین های این صنعت قرار داده و نقطه قوتی برای هلدینگ خلیج فارس می باشد.

شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی در حال حاضر ۹۷ درصد از کارکنانش دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی و بالاتر می باشند و مهم تر اینکه در اجرای پروژه های مختلف در سطح کشور از نیروهای متخصص و بومی هر منطقه به جهت اشتغالزایی استفاده می شود.

از نکات جالب توجه، پروژه های مهمی در صنعت پتروشیمی می باشد که با وجود تحریم های گسترده اجرا و به اتمام رسیده است و این اتفاق نوید بخش وجود تیم مدیریتی بسیار موفق در مجموعه مدیریت توسعه پتروشیمی می باشد.

مدیرعامل کنونی شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی صفرعلی بابایی فروشانی یکی از مدیران برجسته و خوش نام ملقب به پروفسور متفکر اجرای پروژه ها در صنعت نفت و گاز پتروشیمی است که در طول سال ها فعالیت خود تا کنون یکی از مدیران موفق پروژه های صنعتی در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی می باشد.

مطالب پیشنهادی