بیش از ۱۷۰۰ فرصت شغلی در شهرستان بندرماهشهر ایجاد شده است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب  محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر شامگاه (شنبه ۱ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با توجه و استناد به آمار ادارات کار در سطح شهرستان و همچنین با توجه به ثبت نام جویندگان کار در ادارات کار شهرستان نرخ بیکاری در سال ۹۰، ۲۰٫۸ درصد بوده که تا پایان سال ۹۵ به ۹٫۴ درصد کاهش یافته و این آمار اکنون به ۱۱٫۴ درصد است.

وی افزود: در سال ۹۷ فقط در اداره بندر حدود ۷۴۰ نفر شغل ایجاد شد،کارخانه تولید خوراک دام و طیور با اعتباری بالغ بر ۵۲۴ میلیارد ریال در حال احداث می باشد که ۲۰۰ نفر اشتغالزایی نموده و در حال حاضر مشغول به کار است،همچنین کارخانه تولید بیواتانول نیز با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال اشتغالی بالغ بر ۳۵۰ نفر داشته است،کارخانه تولید فرآورده های روغنی با اعتبار ۵۹۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۱۹۰ نفر نیز در حال حاضر مشغول به کار می باشد.

بیرانوند در ادامه گفت: با توجه به توضیحات فوق و با احتساب پروژه‌های عمرانی در حال احداث در شهرستان نظیر پل روگذر و جاده کمربندی بیش از ۱۰۰۰ نفر شغل ایجاد شده است که این البته فقط در حوزه بندری می باشد.

وی همچنین در خصوص اشتغال در صنعت پتروشیمی افزود: در سال ۹۷ نزدیک به ۷۰۰ نفر شغل در منطقه ویژه پتروشیمی ایجاد شده است که بخشی از آن به صورت تمدید قرارداد و بازگشت به کار بوده است.

فرماندار بندرماهشهر یادآور شد: در سال گذشته و در اشتغال پایدار نیز موفق به جذب ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار شدیم که ۲۷ نفر اشتغالزایی داشته، درطرح کارورزی هم ۲۰ نفرجذب داشته ایم، همچنین از سال ۹۷ تاکنون با احتساب پروژه‌های بهسازی روستاها نزدیک به ۲٠٠٠ نفر شغل ایجاد شده است، البته به این میزان راضی نیستیم و باید تلاشمان را در زمینه ایجاد اشتغال بیشتر کنیم و انشاءالله بتوانیم این آمار را افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از صجبت های خود عنوان کرد: تقسیمات کشوری یک موضوع تخصصی بوده و اگر موضوعی در شورای تامین در خصوص  شهرستان شدن بندرامام خمینی مطرح شود در حیطه ملاحظات و تبعات این تصمیم بوده هر چند که جلسه شورای تامین چند روز گذشته اولین جلسه نبوده و آخرین جلسه بررسی این موضوع نیز نیست.

بیرانوند با اشاره به مصوبه اخیر شورای تامین شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: پیش از هر گونه تصمیمی باید تیم متشکل از چند کارشناس اقتصادی که وضعیت و توانایی اقتصادی شهرستان را بررسی کرده و بر اساس جمعیت طرحی پیشنهاد دهند و این تصمیم نیز قبل از اجرا در اختیار شوراهای شهر و بزرگان شهرستان بندرماهشهر قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در طرح پیشنهادی برای شهرستان شدن بندرامام تعدادی روستا برای اضافه شدن به بندرامام خمینی (ره) تدارک دیده شده بود که پیش از انجام این کار فرمی برای رضایت و یا عدم رضایت این روستاها برای الحاق به بندرامام خمینی ارسال شده که این موضوع قطعی نبوده و تنها در چهارچوب طرح پیشنهادی بوده و اتفاق خاصی نیفتاده است.

فرماندار بندرماهشهر به لایروبی خورسیف توسط سازمان بنادر امام خمینی اشاره کرد و یاد آور شد: به گفته مدیر بندرامام خمینی (ره) در صورتی که وزارت اجازه دهد و اعتبار آن آزاد شود لایه‌روبی خورسیف را آغاز می‌کنیم، مجوز گمرک نیز در حال صدور بوده و در صورتی که این مجوز صادر شود امکان واگذاری ساخت بندرتجاری به بخش خصوصی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جرائم در بندرماهشهر بر خلاف دیگر شهرستان‌های استان خوزستان کاهشی بوده، تاکید کرد: جرائم ۵۳درصد نسبت به ده ماه اول سال ۹۷ کمتر شد و دوربین‌های مداربسته امنیتی نیز در حال نصب بوده و امسال نیز اعتبار جدیدی برای نصب دوربین‌ها در منطقه تدارک دیده شده است.

فرماندار بندرماهشهر، با اشاره به اینکه در منطقه مسکن مهر بندرامام خمینی با کمک شورای راهبردی و مسکن و شهرسازی کلانتری ساخته می‌شود، عنوان کرد: درمانگاه شهرچمران به زودی شبانه‌روزی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر چمران دارای دو موضوع شهری و روستایی است، افزود: شهرداری چمران از شهرداری‌هایی است که بدهی مالی نداشته و در حال انجام خدماتی برای مردم است و پروژه‌های شورای راهبردی بر اساس نیاز و جمعیت تعریف شده و در موضوع روستایی نیز خدمات زیادی به روستاهای شهر چمران که اعم از آسفالت و رساندن آب آشامیدنی انجام شده است.

محسن بیرانوند با اشاره به اینکه پروژه فرهنگسرای دکتر قیصری در اختیار اداره کل ارشاد خوزستان است که مشکلی در تامین اعتبار ملی این پروژه وجود دارد، اضافه کرد: پارک آبی بندرماهشهر یکی از مطالبات اصلی ما از مدیرعامل جدید عملیات غیرصنعتی بوده که هم‌اکنون این شرکت باید تصمیم نهایی را برای این پارک بگیرد.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم رسانه در جامعه اظهار داشت: اقدامات انجام شده باید به اطلاع مردم رسانده شود، رسانه‌ها نیز باید صداقت و امانت داری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مطالب پیشنهادی