مدیرآموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر: پیشرفت تحصیلی و بهبود جایگاه تحصیلی یک شبه اتفاق نمی افتد، در سال جاری سعی داریم با برنامه ریزی بهتر شاهد بهبود وضعیت تحصیلی در شهرستان باشیم

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب مجتبی دیناروند مدیرآموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر در نشست خبری روز گذشته (۲ تیرماه) با اصحاب رسانه با اشاره به شاخص های آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان  در سال تحصیلی۹۸-۹۷؛اظهار کرد: برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی دو شاخص تعریف شده که استان ما با توجه به تفاوت های محیطی تاثیرگذار از جمله آب وهوا، طول مدت سال تحصیلی و…نسبت به دیگر استان های کشور، تا حدودی می توان گفت که شاخص های مرجعی برای ارزیابی نیستند،همچنین با توجه به تغییر مقاطع تحصیلی امسال اولین سال برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم بود که انتظار میرود با توجه به اعلام نتایج امتحانات در روزهای آتی رتبه خوبی در استان کسب کنیم.

 

وی افزود: با حمایت های فرماندار از طریق شورای راهبردی مبلغ چهارمیلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای برگزاری کلاس های کنکور در مناطق محروم که با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان روبرو شد توانستیم به پیشرفت جایگاه کنکور کمک کنیم و به یاد داشته باشیم  پیشرفت تحصیلی  و بهبود جایگاه تحصیلی یک شبه اتفاق نمی افتد،برای سال جاری سعی داریم با برنامه ریزی بهتر شاهد بهبود وضعیت تحصیلی در شهرستان باشیم.

 

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر با تاکید بر ممنوعیت اخذ وجه موقع ثبت نام در مدارس دولتی؛گفت: بغیر از موارد خاص از جمله مدارس شاهد، نمونه دولتی و..اخذ وجه در هنگام ثبت نام به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و تنها والدین هزینه کتاب و بیمه دانش آموز را پرداخت میکنند،اما با توجه به اینکه سرانه دولتی مدارس بسیار ناچیز و میتوان گفت صفر است،حمایت و مشارکت والدین را می طلبد که این امر نیز کاملا اختیاری و با توجه به تصمیمات انجمن اولیا و مربیان مدارس اتخاذ می شود.

 

وی یادآور شد: یکی از شاخص های خوبی که در آموزش و پرورش بندرماهشهر وجود دارد، رشد مدارس  غیردولتی  در شهرستان است بطوریکه ۲۵ درصد مدارس ما غیردولتی هستند که نشان دهنده آمار بسیار خوب و بالایی است که با نظارت آموزش و پرورش شهرستان صورت می گیرد.

 

مجتبی دیناروند با اشاره به کمبود نیرو در مدارس شهرستان؛خاطرنشان کرد: در هر سال تحصیلی آمار معلمان بازنشسته و انتقالی بیش از تعداد نیروی ورودی است  و با توجه به اینکه در سال گذشته  حدودا ۴۰ نفر جذب نیرو داشتیم اگر امسال نیرویی جذب نشود به مشکل بر میخوریم و مطمئنا باید طبق بخشنامه موجود اقدامی صورت بگیرد که نیروهای کارآمد جذب شوند.

 

وی اذعان داشت: در سال گذشته مبلغی در حدود چهار میلیارد ریال برای سرویس‌های دانش‌آموزان روستایی بصورت رایگان در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان می بایست از سال تحصیلی جدید این طرح بصورت مشارکتی برگزار شود.

 

دیناروند با اشاره به کسب مقام های ورزشی توسط دانش آموزان؛بیان کرد: در سال های گذشته جایگاه بندرماهشهردر ورزش دانش آموزی رده شانزدهم قرار داشت که امسال با توجه به کسب بیش از ۱۵ عنوان مختلف در مسابقات متعدد هم اکنون در جایگاه دوم قرار گرفته ایم و با داشتن۱۴سالن ورزشی، توجه ویژه به ورزش مدارس و فراهم کردن امکانات لازم و کشف استعداد ورزشی دانش آموزان در صدد حفظ این جایگاه و ارتقای آن به جایگاه اول در سال جاری خواهیم بود.

 

وی افزود: استخر دانش آموزی بندرماهشهر که سابق بر این در عرض ۳ سال با پیشرفت ۱۵ درصد راکد مانده بود،در سال جاری  با ترزیق دومیلیارد تومان از محل شورای راهبردی و نوسازی هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که انتظار می رود با حمایت های بیشتر تا یکسال اینده به بهره برداری برسد، همچنین در صورت توافق با اداره ورزش و جوانان شهرستان این آمادگی را داریم تا زمین چمن طبیعی گلها را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا مجددا احیاء و در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.

این مقام مسوول عنوان کرد: اخذ مجوز رشته مکانیک در مدارس فنی و حرفه ای برای پسران در بندرماهشهر با توجه به اینکه در سال  گذشته این رشته فقط در مدارس کارودانش بوده،گام بسیار موثری در جهت کمک به دانش آموزان و  توسعه مهارت آموزی است.

 

وی افزود: تغییر در سیستم آموزشی کشور بویژه درهنرستان ها با توجه به عدم تجهیزات کافی و نامناسب مدارس برای یادگیری دروس عملی در صورتی که حل نشود، ناچار به اجرای طرح برون سپاری دروس عملی دانش آموزان در فضاهای صنعتی و دیگر کارگاه های مرتبط با رشته درسی خواهیم بود.

 

مدیر آموزش و پرورش بندرماهشهر در ادامه گفت: در سال گذشته چندین هنرستان دخترانه و پسرانه در برخی مناطق شهرستان کلنگ زنی شده اند که این مهم نشان از توسعه و پیشرفت این مدارس و تاکید بر مهارت آموزی دانش آموزان است کما اینکه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نیز از محل اعتبارات شورای راهبردی به مدارس شهرستان بندرماهشهر اختصاص داده شد.

 

وی یادآور شد: دارالقرآن شهرستان بزودی تکمیل و افتتاح خواهد شد،همچنین اخذ مجوز مدرسه نمونه دولتی که فضای آن مشخص و بزودی در دست اجرا قرار خواهد گرفت، در شهرک مدنی تا چندروز آینده کلنگ دبیرستان متوسطه دوم دختران زده خواهد شد و در دیگر نقاط محروم نیز شاهد کلنگ زنی ،تکمیل و افتتاح دو پروژه مدرسه ۸ کلاسه خواهیم بود.

 

مجتبی دیناروند در پایان خاطر نشان کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان در بحث سفیران سلامت در استان مقام اول، رباتیک دانش آموزی مقام اول و در بخش محتوای الکترونیکی معلمان مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

مطالب پیشنهادی