مراسم بازگشایی مجدد کتابخانه مرکزی شهرستان بندرماهشهر همزمان با نیمه شعبان برگزار شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش خبرنگار عصرجنوب ،آئین بازگشایی مجدد کتابخانه مرکزی شهرستان بندرماهشهر با حضور مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان و جمعی از مدیران ،ائمه جمعه و مسئولین شهری همزمان با شب میلاد منجی عالم بشریت برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه شهرستان بندرماهشهر در حاشیه این مراسم اظهارکرد: امروزه شاید کمتر کسی است که بصورت مداوم و پیوسته به مطالعه روی می آورد در صورتیکه اولین آیات نازل شده قرآن کریم اشاره به خواندن دارد و همچنین آیات متعدد و روایات بسیار زیاد که همگی در باب خواندن و فواید مطالعه است.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ چیزی جای کتاب و مطالعه را نمی گیرد،ولی امروزه میبینیم که کتاب رقبای جدی در میدان پیدا کرده و با وجود فضای مجازی علیرغم مطالب مفید به تدریج ذائقه جوانان تغییر کرده ، اما باید ترفندهای جدیدی به کار گرفت تا جوانان را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم، البته در این مورد نیز کتابخانه با ورود در بخش های الکترونیکی از این فضا غافل نمانده اند.

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه گفت: جامعه زمانی پیشرفت می کند که در عرصه مطالعه و کتابخوانی حرفی برای گفتن داشته باشد، کشور ما امروزه از این نظر در مراتب پایین تری قرار دارد که باید نهایت سعی و تلاش خود را در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بکار گیریم جامعه را به سمت پیشرفت سوق دهیم تا در این عرصه نیز سرآمد باشیم.

محمدفروغی نژاد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرماهشهر،نیز در حاشیه این مراسم عنوان کرد: عملیات بهسازی و تعمیر کتابخانه مرکزی شهرستان بندرماهشهر که از ۶ دی تعطیل شده بود،پایان یافت و مجدد آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اعتبارات عمرانی این پروژه افزود: طی فرایند تعمیر و بهسازی جمعا مبلغی بالغ بر دو میلیارد و۳۰۰میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه از محل اعتبارات تملک و دارایی های استان، اداره کل و انجمن شهرستان تخصیص یافت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرماهشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت نقش پژوهش در فرایند مطالعه و کتابخوانی، بخش پژوهش در کتابخانه مرکزی راه اندازی شد تا علاقمندان به حوزه پژوهش و تحقیقات بتوانند برای کارهای علمی و پژوهشی خود از این مکان استفاده کنند.

فروغی نژاد در پایان گفت: همچنین با جابجایی، نقاشی، رنگ آمیزی و تجهیز بخش کودک کتابخانه،محلی شاد و مفرح برای مطالعه کودکان راه اندازی شد تا بتوانند علاوه بر مطالعه از فضای بازی این بخش بهره مند شوند.

 

 

مطالب پیشنهادی