بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر به تعزیرات معرفی شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر با بیان اینکه بیمارستان صنایع پتروشیمی بندرماهشهر در حال حاضر تنها با ۲۰ درصد ظرفیت خدمت رسانی می کند گفت: برای رسیدگی به موضوع، این بیمارستان به تعزیرات حکومتی معرفی شده است و در انتظار صدور رای می باشد.

 محمد شنبدی با ابراز گلایه مندی از بدون استفاده ماندن ظرفیت بیمارستان صنایع پتروشیمی اظهار داشت: طبق بررسی انجام شده در حال حاضر تنها از ۲۰ درصد ظرفیت این بیمارستان استفاده می شود، به این معنی که از میان ۹۰ تخت آن، ۲۵ تخت فعال و مابقی آن غیرفعال می باشند.
وی افزود: این درحالی است که بیمارستان معرفی بندرماهشهر به دلیل کمبود امکانات درمانی، بیش از ظرفیت آن فعال است که این روند باعث کاهش کیفیت خدمات رسانی موثر به بیماران خواهد بود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در ادامه به غیرفعال بودن دیگر بخش های بیمارستان صنایع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برخی از بخش های این بیمارستان از جمله بخش اطفال در حال حاضر غیرفعال است و اتاق عمل آن نیز نیمه فعال می باشد، این موجب می شود که حتی مردم نزدیک ترین مناطق به این بیمارستان از قبیل شهر چمران و شهرک بعثت نیز نتوانند از امکانات درمانی آن بهره مند شوند و مردم ناچار به طی نمودن مسیرهای طولانی برای مراجعه به اماکن درمانی شهرستان هستند.
شنبدی به یکی دیگر از مشکلات این بیمارستان اشاره کرد و گفت: نداشتن قرارداد با بیمه های پایه (سلامت و تامین اجتماعی) برای بیماران اورژانسی و سرپایی یکی از عمده ترین مشکلات بیمارستان صنایع پتروشیمی است که بیماران را با مشکل مواجه کرده است.
وی در پایان اضافه کرد: اخیرا این واحد بیمارستانی به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت خود به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده اکنون نیز این موضوع در انتظار رای و تصمیم تعزیرات می باشد، چرا که تخت های بلااستفاده این بیمارستان با وجود اینکه تحت مدیریت شبکه بهداشت و درمان صنعت نفت است، جزء سهمیه و ظرفیت شهرستان محسوب می شود و همین عامل موجب می شود در پیگیری با استان برای جذب امکانات و تجهیزات به نتیجه نرسیم و این اجحاف در حق مردم این شهرستان است.
گفتنی است، تلاش های مکرر خبرنگار ایرنا برای تماس تلفنی و گفت و گو با رئیس شبکه بهداشت و درمان صنعت نفت در این رابطه بی نتیجه ماند.

پس از خصوصی سازی شرکت‌های پتروشیمی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، پیشنهاد واگذاری بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر به بخش خصوصی کلید خورد، موضوعی که از همان ابتدا اعتراض بسیاری از کارکنان و کادر درمانی بیمارستان، مسئولان شهری و شهروندان را به دنبال داشت.

در خرداد ماه ۹۵ نیز شهروندان ماهشهر در اعتراض به این تصمیم مقابل بخش درمانی بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر تجمع کردند.
اخیرا نیز نماینده مردم ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رسانه ها از اخذ موافقت اولیه وزیر نفت برای جلوگیری از واگذاری بیمارستان صنایع پتروشیمی به بخش خصوصی به منظور احقاق حقوق مردم منطقه خبر داد.
شهرستان بندرماهشهر دارای ۲ بخش، ۳ شهر و ۶۵ روستا است، که از ۲ بیمارستان در بندرماهشهر(تامین اجتماعی و خیرساز معرفی بندرماهشهر)، یک بیمارستان در بندرامام و یک بیمارستان (صنایع پتروشیمی) در شهرک بعثت و چند درمانگاه خصوصی و دولتی برخوردار است .هر یک از این مراکز درمانی با ۲ مشکل عمده تجهیزات و کادر درمانی متخصص پزشک، پیراپزشک و پرستار مواجه هستند.

مطالب پیشنهادی