اعطای بورس در راستای مهارت‌افزایی توسط دانشگاه آزاد ماهشهر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر از اخذ مجوز طرح ابتکاری این دانشگاه در زمینه همکاری دانشگاه و صنعت خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار در کشور در دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر اجرا می‌شود. 

پژمان شعبانی اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، از جمله منابع مالی و نیروی متخصص هیات علمی و دانشجویی و در راستای هدایت این سرمایه‌ها و همچنین مجاورت با شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر و مناطق‌نفت‌خیزجنوب، دانشگاه طرحی را به سازمان مرکزی ارایه داده است.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی که در قالب ارتباط دانشگاه و صنعت مرسوم است، نیازهای بسیار کمی از صنعت، توسط دانشگاه را رفع می‌کند. با توجه به نیاز صنایع به تولید، بومی‌سازی، بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت محصول تولیدشده و با توجه به سرعت کم دانشگاه در مشارکت با صنایع و زمان‌بر بودن آن، شرکت‌ها نیازهای خود را در قالب مناقصه و مزایده برطرف می‌کنند که مجری این طرح‌ها غالباً شرکت‌های پیمانکار غیرمتخصص هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، پیشنهاد شده است که دانشگاه در صنعت که غالبا شامل خدمات دانش‌بنیان هستند، نقش ایفا کند.

شعبانی بیان کرد: از سال گذشته، طرحی از سوی دانشگاه آزاد ماهشهر ارائه شده است که بر مبنای آن دانشگاه بتواند اجرای طرح‌های صنعتی را به‌دست گیرد و وارد این عرصه شود. این طرح توسط دانشجویان دانشگاه انجام خواهد شد و از درآمدزایی حاصل از آن به دانشجویانی که در این پروژه‌ها با ما همکاری می‌کنند، به‌ویژه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بورس تحصیلی اختصاص داده می‌شود. مجوز این طرح از سازمان مرکزی گرفته شده است و منتظر اعطای وکالت‌نامه‌های این طرح هستیم تا بتوانیم آن را به مرحله اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: این طرح در کشور نو‌پا است و برای اولین بار توسط دانشگاه آزاد ماهشهر انجام خواهد شد. امیدواریم که متخصصان بتوانند در زمینه‌های مختلف به مرحله بومی‌سازی و مهندسی معکوس برسند تا بتوانیم از واردات بسیاری از کالاها، بی‌نیاز شویم. این طرح برای دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد است. امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم دانشجویان کارشناسی را نیز وارد این طرح کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر گفت: با اجرای این طرح امیدواریم بتوانیم گام کوچکی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداریم.

این طرح توسط دانشجویان دانشگاه انجام خواهد شد و در قالب اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان است تا بتوانند در زمینه تحصیلی و تخصصی خود مشغول فعالیت شوند/ایسنا

مطالب پیشنهادی