جشنواره تئاتر خوزستان با معرفی برترین ها پایان یافت

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان به میزبانی بندر ماهشهر یکشنبه شب با معرفی برترین ها در ۹ بخش به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا در این جشنواره که از پنجشنه گذشته آغاز و چهار روز ادامه داشت ۹ گروه نمایش از شهرهای اندیمشک، بهبهان، شوش، اهواز، مسجدسلیمان و بندرماهشهر شرکت داشتند.
هیات داوران بخش صحنه ای سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان در بخش های مختلف آثار برتر را معرفی کرد.
در بخش طراحی بروشور لوح تقدیر و جایزه به طور مشترک به طراحان برشور نمایش های قرن از علی رنج نها و نمایش جاررنجورجنوب از محمدمصطفی مهدوی اختصاص یافت.
محمد قنبری نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی را در نمایش منهای شصت از آن خود کرد.
در بخش طراحی گریم لوح تقدیر و جایزه نقدی به طراح گریم نمایش ‘اوسنه’ خانم شکوفه جودکی اهدا شد.
در بخش طراحی لباس نیز لوح تقدیر و جایزه به طور مشترک به طراحان لباس نمایش های تاکسیدرمی خانم سارا حسین پور و نمایش کازابلانکا خانم مرضیه صائب تعلق گرفت.
برگزیده طراح لباس با کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی سرکار خانم مهنوش بلیان در نمایش اوسنه بود.
در بخش موسیقی نیز هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را به طور مشترک به موسیقی انتخابی نمایش های ‘آبی، سیاه، فرزند اسب’ از محسن حسین نژادیان و در نمایش ‘کسوف’ به سعید محمودیان اهدا کرد.
لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش آهنگسازی نیز به عارف تجلی آهنگساز نمایش کازابلانکا با کسب مقام سوم اهدا شد. رضا رنج نهاد و محمد موحدی آهنگسازان نیز موفق به کسب لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان مقام دوم شدند.
رتبه اول این بخش با نظر هیئت داوران با تقدیم لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به آرش خوشنام آهنگساز نمایش اوسنه تعلق گرفت.
بخش طراحی صحنه رتبه سوم را یاسین پارسامنش طراح صحنه کسوف کسب کرد ، رتبه دوم نیز به فواد عباسی طراح صحنه نمایش صحنه هایی از زندگی پدرم اهدا شد و رتبه اول به مجتبی مجتبی رستمی فر طراح صحنه نمایش تاکسیدرمی تعلق گرفت.
بخش بازیگری زن :هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲ میلیون ریال را به طور مشترک به شکوفه تقی راهدار بازیگر نمایش منهای شصت و خانم مژگان جمشیدی بازیگر نمایش اوسنه اهدا کرد. همچنین خانم ها فروغ جلالی بازیگر نمایش اوسنه و مژده خیاط سلیقه بازیگر نمایش جارنجورجنوب رتبه سوم را کسب کردند.
لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز به طور مشترک به خانم ها مارال هاشمی بازیگر نمایش کسوف و شکوفه جودکی بازیگر نمایش اوسنه اهدا شد. خانم مهنوش بلیان بازیگر نمایش اوسنه نیز مقام اول بخش بازیگری زن را از آن خود کرد.
بخش بازیگری مرد : هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را به طور مشترک به غلامرضا سیاهپور بازیگر نمایش منهای شصت و محمد پرتو افکن بازیگر نمایش صحنه هایی از زندگی پدرم و یونس خشنود فر بازیگر نقش قرن اهدا کرد. آرمین تدین بازیگر نمایش آبی، سیاه، فرزند اسب و ناصر آل خمیس بازیگر نمایش تاکسیدرمی و امجد جلالی بازیگر نمایش تاکسیدرمی نیز سوم شدند.سیداسماعیل سخایی بازیگر نمایش کازابلانکا و سید جاسم موسوی راد بازیگر نمایش آبی، سیاه، فرزند اسب مشترکا دوم شدند و رتبه اول به محسن خدادای بازیگر نمایش اوسنه رسید.
در بخش کارگردانی :یاسین پارسا منش کارگردان کسوف و حسین کارگر کارگردان نمایش جاررنجورجنوب و سیداسماعیل سخایی کارگردان نمایش کازابلانکا اهدا کردند.
رتبه سوم در این بخش به سیاوش عالی پور تقدیم شد ،مجتبی رستمی فر کارگران نمایش تاکسیدرمی دوم شد و مهدی آشوغ کارگردان نمایش اوسنه اول شد.
در بخش نمایش نامه نویسی:هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲ میلیون ریال را به شهرام پورعسگر نمایش نامه نویس نمایش جاررنجور جنوب اهدا کرد.
رتبه سوم: هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به حمیدرضا بیدخام نمایش نامه نویس نمایش کازابلانکا اهدا کرد. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۶ میلیون ریال نیز به طور مشترک به سیاوش عالی پور نمایش نامه نویس آبی، سیاه، فرزند اسب و رسول حق جو نمایش نامه نویس نمایش تاکسیدرمی تعلق گرفت.
همچنین با توجه به سطح کیفی آثار ارائه شده نمایش برگزیده سوم با نام ‘آبی، سیاه، فرزند اسب به کارگردانی سیاوش عالی پور به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

مطالب پیشنهادی