اولین مجمع سلامت در شهرستان بندرماهشهربرگزارشد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب;اولین مجمع سلامت شهرستان بندرماهشهر با حضور دکتر درستان معاونت اموراجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بیرانوند فرماندار بندرماهشهر، مدیریت و پرسنل شبکه بهداشت ودرمان شهرستان،ائمه جمعه ، مسوولین و مدیران شهری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

معاونت اموراجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وجود امنیت، سلامت و آموزش فرهنگ را پایه و اساس یک کشوردانست و گفت: یکی از اهداف تشکیل مجمع سلامت ،همکاری وهمسو شدن بخش سلامت کشور با دیگربخش ها توسط مدیران است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان بندرماهشهر می تواند به لحاظ ظرفیت های موجود و قدمت طولانی در حوزه سلامت الگو و سرآمد کشور باشد;افزود: روی کار آمدن نهادهای وابسته به سلامت، نظارت بر کشت محصولات، نظارت بر فضای شهری و زیرساخت ها و اهمیت به حوزه سلامت توسط شهرداریها، آگاه سازی و ترویج فرهنگ سلامت ، وجود خیرین و ایجاد تفاهم نامه با سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت در این امر می تواند نقش مهمی ایفا کند.

درستان عنوان کرد: پتروشیمی ها به لحاظ وجود آلودگی های زیست محیطی در بندرماهشهر مضر هستند و مدیران شهرستان باید جوابگوی درصدی از سلامت مردم باشند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه شهرستان بندرماهشهردر حاشیه این جلسه  اظهار کرد: بحث سلامت و انتخاب تغذیه سالم که بخشی از آن توسط دولت با در اختیار قرار دادن مواد غذایی سالم و مناسب به مردم است، آیا وقت آن نرسیده که جایگزینی برای اقلام غذایی مضر و ناسالم پیدا شود؟

وی با تاکید بر اولویت بهداشت و پیشگیری افزود: بهداشت و پیشگیری را در اولویت قرار بدهیم و کاری کنیم که مردم در سلامت باشند و کم تحرکی در زندگی امروزه را کاهش دهیم چرا که درصد بالایی از مشکلات سلامت ما از کم تحرکی و خمودی است .

غبیشاوی ادامه داد: جوانان نشاط و تفریح خود را در اشتغال می بینند،دولتمردان اگر فکری به مساله اشتغال نکنند جامعه ای بانشاط نخواهیم داشت و از ابزارهایی که موجب تحرک مردم می شود استفاده کنند.

 

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به اشاعه  و ترویج فرهنگ سلامت خاطر نشان کرد:

آگاه سازی از طریق تریبون نماز جمعه ، رسانه های جمعی و آموزش دانش آموزان در این حوزه کمک شایانی به ترویج فرهنگ سلامت در شهرستان و علی الخصوص مناطق محروم می کند.

وی با انتقاد از وضعیت کانال های روباز در شهرک طالقانی افزود: وجود کانال های روباز سلامت شهروندان را تهدید می کند و باعث انتقال انواع بیماریها و رشد نیزارهایی که  باعث تجمع خزندگان و حیوانات موذی شده است که انتظار می رود این کانال ها بصورت هفتگی لایروبی شود.

هاشمی گفت: ذبح احشام و مرغ زنده در سطح شهر بدون نظارت بهداشت و درمان و دامپزشکی صدرصد ناقل بیماریهای انسان و حیوان خواهدبود، همچنین عدم نظارت صحیح بهداشت و درمان  بر اغذیه فروشان شهر مشکلات عدیده ای را برای سلامت شهروندان به بار خواهد آورد.

 

محسن بیرانوند فرماندارشهرستان بندرماهشهر نیز در این جلسه با اشاره به اهداف مجمع سلامت در شهرستان عنوان کرد: هدفی که دراین مجمع دنبال می شود، تاثیرگذاری بیشتر درجامعه است،مشارکت در تامین سلامت یک مساله اساسی است و سمن ها،خیرین ، مدیران و ائمه جمعه همگی باید در حوزه سلامت همکاری کنند.

وی افزود: مساله آب و فاضلاب در شهرستان با تلاش شبانه روزی اداره آبفا بصورت جدی در حال پیگیری و اجرا است و گام های خوبی برداشته شده است، لایروبی کانال ها و ..در دستور کار قرار خواهد گرفت و اولویت بندی ما براساس دغدغه های مردم خواهد بود.

 

بیرانوند با انتقاد از عدم اطلاع رسانی شفاف توسط برخی رسانه ها گفت: رسانه ها نباید با نوشتن و انتقال مطالبی نادرست موجب تشویش اذهان عمومی و ناامیدی مردم شوند، به خصوص در حوزه سلامت با اطلاع رسانی صحیح و شفاف باعث امیدواری مردم باشند.

فرمانداربندرماهشهر فرهنگ سازی در بحث سلامت را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود:در این زمینه با استفاده از ظرفیت های مختلف آموزشی، فرهنگی جلسات تخصصی تر و با حضور ادارات مربوطه گرفته خواهد شد و شهرداریها نیز با مشارکت مردم در مناطق مختلف شهر در حوزه سلامت همکاری و اقدام نمایند.

 

در پایان این جلسه با حضور مسوولین  بیانیه مجمع سلامت قرائت و امضا گردید و همچنین از فعالین حوزه سلامت تشکر و قدردانی شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.