ارزیابی طرح توسعه حرم مطهر امامزاده حمزه (ع) در شهرستان بندر ماهشهر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: ارزیابی طرح توسعه حرم مطهر امامزاده حمزه (ع) شهرستان بندر ماهشهر در جلسه ای با حضور مسوولین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش عصرجنوب حرم مطهر امامزاده حمزه (ع) در حد فاصل ۲۵ کیلومتری جاده بندر ماهشهر به هندیجان واقع شده است. ساختمان موجود که از جمله آثار ثبت شده شهرستان در فهرست آثار ملی است، پس از تخریب بنای اولیه در دوره قاجار مجدداً بنا شد.
اهمیت تاریخی بنا، وسعت کم آن و کمبود امکانات و فضاهای موجود برای زائران پر شماره سبب برگزاری نشست مسئولین هر دو اداره شد. در راستای این نشست چگونگی کم و کیف اجرای طرح جامع با حفظ شرایط و ضوابط بنای موجود مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

طبق شجره نامه موجود امامزاده حمزه (ع) با هشت واسطه به امام موسی کاظم (ع) میرسد. در شرح احوال ایشان آمده است که در نیمه دوم قرن سوم هجری در زمان امام حسن عسکری (ع) از مسیر بازرگانی دریایی آن روزگار (رودخانه زهره) به سمت خاک ایران به صورت گروهی چند نفره جهت تبلیغ دین خدا و حقانیت اهل بیت (ع) حرکت کردند و موقعی که به ایران رسیدند، توسط حاکمان عباسی مورد تعقیب قرار گرفته و در محلی به نام غزاله (مکان کنونی) دستگیر و به شهادت رسید.

بحث طرح جامع بقعه به مساحت۱۵هکتارکه توسط اوقاف پیگیری وتاییدیه آن أخذشده است این طرح دراستان بی نظیراست.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.