بیانیه اصلاح‌طلبان بندرماهشهر در پی حواشی ایجاد شده پس از انتصاب رئیس اداره آموزش و پرورش

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مجمع اصلاح‌طلبان بندرماهشهر در خصوص حواشی پیش آمده در پی انتصاب رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان بیانیه ای را منتشر کردند.

این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار عصر جنوب قرار گرفته به شرح ذیل است؛

بسمه تعالی
درچند روز گذشته وهم زمان با انتصاب ریاست محترم اداره آموزش وپرورش شهرستان بندر ماهشهر شاهد بروز جریانی بودیم که در فضای مجازی وحقیقی به عنوان بومی گرایی مطرح شده است.
مجمع اصلاح طلبان بندرماهشهر ضمن احترام و دفاع از آن قشر شهروندان محترم که فارغ از گرایشهای سیاسی وحزبی بر حق مسلم خود در انتخاب مسئولین بومی تاکید دارند، نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی وتلطیف فضای سیاسی به سمع ونظر شهروندان محترم می رساند.
اغلب این سوال در اذهان عموم شهروندان مطرح میشود که اصولأ به چه شخصی بومی اطلاق میشود و چه شاخصه ها ، ویژگیها و معیارهایی درفرد باید متجلی گرددتا به عنوان یک فرد بومی مورد شناسایی وپذیرش جامعه هدف قرار گیرد ؟
از نگاه علمی می توان گفت شخصی بومی تلقی میشود که در یک حوزه ی جغرافیایی محدود فارغ از شاخص های نژادی، قومی، زبانی،ودینی توانسته باشد خود را با ویژگیهای اقلیمی و فرهنگی منطقه وفق داده ومراودات خود را با سایرین حفظ نماید. بدیهی است این تعریف دایره ی انتخاب افراد را جهت تصدی مسئولیتهای اجتماعی توسعه می دهد وعنصر شایسته سالاری را در انتخاب افراد برجسته تر می نماید .اما ایده ی بومی گرایی هنگامی تبدیل به یک نظریه خطرناک می شود که بخواهد در موقعیتهای مختلف ودر واکنش به جریان سیاسی حاکم تعریفی سیال وفرصت مدار از خود نشان دهد. در آن صورت کارکردآن ممکن است در شرایط مختلف وبنا به مصالح گروهی متفاوت باشد و تعریفی ، قوم گرایانه، قبیله ای وپوپو لیستی از خود نمایان سازد ، وبه جای ایجاد فرصت تبدیل به تهدیدی ضد وحدت ملی و توسعه گردد .در حال حاضر در سطح شهرستان با استفاده از فضای باز سیاسی که محصول حضور میلیونی مردم در انتخاب اصلاحات به عنوان یک گزینش خردگرا مطرح شده است ،گروهی‌ جهت بهره برداری انتخاباتی در دو سال آینده متاسفأنه منازعات کلان سیاسی را به سطح خرد جامعه تزریق نموده وهر از چند گاهی با نواختن بر طبل بومی گرایی ،تحت عناوین مختلف مثل انتصاب مسئولین مصداق “کلمه حق یراد بها الباطل “می شوند . مجمع اصلاح طلبان بندرماهشهر ضمن تأیید و دفاع از بکارگیری نیروهای بومی توانمند و شایسته در منطقه ،هر گونه استفاده ابزاری از مفهوم بومی گرایی و تنزل آن به سطح مطالبات قبیله ای وقومی را شایسته مردم فهیم و با فرهنگ این دیار ندانسته و با تأکید بر اشتراکات برای رسیدن به اهداف عام المنفعه مشارکت همگان را فرصتی مغتنم برای سرمایه گذاری وانتخاب اصلح می دانندو همچنین گسترش فضای آزاد وگفتمان عقل محور را به جای گفتمان احساسی توصیه نموده و هرگونه جهت گیری احساسی وافراط گرایانه که منجر به ایجاد شکاف قومی در منطقه می شود را شایسته مردم فهیم این شهرستان نمی داند.
در پایان خاطرنشان می سازد ، اصلاح طلبان مخالف حرکت های خلاف قانون و هنجارشکنانه بوده و ازمطالبات حقوق مردم شریف و آگاهمان در حوزه های مختلف اجتماعی { سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و … } از مجاری قانونی حمایت می کند ،،، امید است وجدان های بیدار و دلسوزان آگاه در همه موارد حساسیت نشان داده و در ارتباط با مشکلات مردم در مسائل و سطوح مختلف از جمله ایجاد اشتغال خیل عظیم بیکاران بویژه جوانان و رفع موانع و مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی نیز تلاش و کوشش نمایند.
*والسلام*
مجمع اصلاح طلبان بندرماهشهر

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.