خیز پتروشیمی فن آوران برای سرمایه گذاری در بخش های پائین دستی/ بهزادی: برابر شهروندان مسئولیم

عصر جنوب: مدیرعامل مجتمع پتروشیمی فناوران در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر با تشریح برنامه های این مجتمع در راستای توسعه صنایع میانی و پایین دستی، گفت:طرح تولید ‘متیل استات’ در زمینه صنایع پایین‌دستی با خلوص ۷۰ درصد در نظر گرفته شده است.

مهندس بهمن بهزادی عصر پنجشنبه در نشست هماهنگی مدیران زیرمجموعه تاپیکو (نفت و گاز و پتروشیمی تامین) با حجت الله میرزایی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با تشریح برنامه های پتروشیمی فناوران در راستای توسعه تولید، ایجاد فضای کارآفرینی و خودکفایی را مهم‌ترین هدف پتروشیمی فناوران عنوان کرد.
وی، بازیافت گازهای گلخانه‌ای با توجه به تعهد کشور در کنواسیون پاریس مبنی بر کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصدی گازهای گلخانه‌ای را از برنامه‌های پیش‌روی پتروشیمی فناوران خواند و گفت:همچنین امیدواریم، پس از تصویب و عقد قرارداد طی سه تا چهار ماه آینده با شرکت‌های گاز صنعتی شهرکرد و شرکت‌های اروپایی وارد مذاکره توسعه تولیدات شویم.
بهزادی، بازیافت انرژی در مصرف بخار با هدف کاهش ۲۰ درصدی بخار، در بخش آب با دنبال‌سازی هدف کاهش مصرف آب در برج‌های خنک کننده و همچنین توسعه مجتمع پتروشیمی با خرید ۵۵ هکتار زمین را از دیگر برنامه‌های پیش روی مجتمع پتروشیمی فناوران خواند.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی فناوران در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ادامه داد:در صورت تضمین بازار از سوی صنایع دفاع، به زودی وارد مرحله اجرایی این طرح می شویم که به طور قطع، فضای کارآفرینی مناسب در این راستا فراهم می شود.
وی همچنین با تاکید بر لزوم رفع نگرانی شهروندان ساکن در شهرستان بندر ماهشهر، گفت:همه برابر شهروندان، امانتدار و مسؤول بوده و باید تلاش کنیم با رفع مشکلات از جمله اشتغالزایی، در کسب رضایت شهروندان، گام برداریم.
مدیرعامل پتروشیمی فناوران در پایان سخنانش از برگزاری نمایشگاه خودکفایی در این مجتمع تا دو ماه آینده، افزود:نمایشگاه خودکفایی در صنایع با همکاری سایر پتروشیمی‌های منطقه در پتروشیمی فناوران برگزار می شود.
مجتمع شرکت پتروشیمی فنآوران (سهامی عام) در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۷۷ تاسیس شده و با شماره ۱۳۹۶۰۲ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.
فعالیت این شرکت در زمینه احداث، راه اندازی و بهره برداری واحدهای متانول ، اسید استیک و منواکسید کربن به منظور صادرات، استفاده در صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی بوده و منطبق با اهداف و سیاستهای کلان بخش صنعت در رابطه با صادرات ، ایجاد اشتغال ، انتقال دانش فنی ، تربیت نیروی متخصص و تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا از گاز طبیعی می باشد.
این مجتمع در جنوب غربی ایران واقع در ساحل خلیج فارس، بندر امام خمینی(ره) ، منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار واقع شده است.
معاون اقتصادی وبرنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه و پنجشنبه در سفر به استان خوزستان از طرح های فولاد اکسین خوزستان، مجتمع فولاد اهواز و شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی در شهرستان بندر ماهشهر دیدن کرد.
وی همچنین در این سفر با غلامرضا شریعی استاندار خوزستان و اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مسائل اقتصادی استان دیدار و گفت و گو کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.