مربی صربستانی پترو: پتروشیمی در آسیا مانند رئال مادرید در اروپاست/ ماهشهر استعدادهای فراوانی دارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: «دوسان جلیچ»؛ مربی ۴۲ ساله صرب مربیگری تیم‌‌هایی همچون ستاره سرخ بلگراد، باشگاه آفریقایی تونس و سرمربیگری تیم‌های اسپارتاک و ناپرداک صربستان و سابقه بازی کردن در لیگ‌های معتبر دنیا را در کارنامه خود دارد.
این مربی کارنامه دار صربستانی اکنون در ماهشهر مشغول پرورش استعدادهای بسکتبالی این شهر است تا روزی برسد که باشگاه پتروشیمی برای جذب بازیکن نیاز به بودجه میلیاردی نداشته باشد.
او در این باره به همشهری می‌گوید: در ماهشهر استعدادهایی هستند که می‌توانند روزی برای ایران بزرگی بیافرینند.

  • چه شد پتروشیمی بندر امام را برای ادامه فعالیت انتخاب کردید؟

من با اطلاعات کامل این باشگاه را انتخاب کردم و می‌دانم این باشگاه برای بسکتبال برنامه‌های خاص دارد و جالب است بدانید پتروشیمی در آسیا همانند رئال مادرید در اروپاست.

  • امکانات و نگاه مدیران این باشگاه در بسکتبال چگونه است؟

در اینجا همه چیز مهیاست،سالن‌های بسیار خوب، برنامه‌های مدیریتی حرفه ای و از همه مهمتر استعدادهایی که می‌توانند روزی برای کشور ایران صاحب افتخار شوند.

  • پیشرفت این بازیکنان را تا کنون چگونه ارزیابی می‌کنید؟

استعدادهای زیاد و بسیار خوبی دیدم، اما باید با بچه‌ها خوب تمرین کنیم، من به تلاش و سختکوشی اعتقاد دارم زیرا افرادی هستند که با توجه به استعداد کم اما با تمرین و تلاش بسیار به موفقیت رسیدند و بر عکس استعدادهای بسیار خوبی داشتیم که وقت کمی برای تمرین می‌گذاشتند و آینده ای در بسکتبال نداشتند.

  • نقش مربیان در رشد این استعدادها چیست؟

صد درصد مربی نقش زیادی خواهد داشت، مربی نیز باید سختکوش باشد، خوب کار کند، مربیان ایرانی زیادی از من می‌پرسند که چه کاری باید انجام داد و من باید بگویم که هیچ راز بزرگی وجود ندارد که انجام بدهید فقط این‌که سخت کار کنید تا به موفقیت برسید.

  • برای این‌که یک بازیکن به سطح بالایی برسد به چقدر زمان نیاز دارد؟

معمولا به گفته مربیان بزرگی مثل مربیان امریکایی، یونانی، صربستانی، ایتالیا حتی برای تیم بزرگسالان اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم و بازیکنان کارهایی را که مربی می‌گوید انجام دهند حدود دوسال و نیم زمان خواهد برد.
ما کادر مربیگری خیلی خوبی در تیم داریم و تا الان پیشرفت خوبی داشتیم، من هم به اطرافیان و دستیارانم اعتماد کامل دارم چون ما خیلی خوب داریم کار می‌کنیم تا بازیکن بسازیم و البته باشگاه پتروشیمی مربیان خیلی خوبی دارد و اگر بازیکنان به تمرینات توجه داشته باشند ما می‌توانیم از آنها بازیکنان خیلی حرفه ای بسازیم.

  • بسکتبال ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بسکتبال ایران در چند سال اخیر رشد قابل قبولی داشته و آنها در آسیا جزو دو تیم برتر هستند. در نتیجه گیری هم خیلی خوب عمل کرده اند و به طور حتم جوانانی که در تیم ملی ایران حضور دارند، آینده ای روشن دارند. بازیکنانی مثل محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، محمد حسن زاده، اصغر کاردوست، آرمان زنگنه و خیلی‌های دیگر دارای آینده ای هستند که می‌توانند بسکتبال ایران را به جایگاه جهانی برسانند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.