پرونده پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر به دادگاه رفت/ علت: آلودگی هوا و دریا

عصر جنوب- رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پتروشیمی بوعلی سینا به دلیل آلودگی محیط زیست و آلودگی دریا و هوا به مراجع قضایی معرفی شده است.

محمد صادق صبا با اشاره به پیامدهای زیست محیطی آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: بر اساس قانون، به دلیل آلودگی هایی که در این حادثه به هوا و دریا منتقل شده به دادگاه شکایت کردیم.
وی افزود: دود و گازهای سمی که بر اثر آتش سوزی به هوا رفته و پساب هایی که ناشی از خنک کردن سیستم ها ایجاد و وارد دریا شده، ایجاد آلودگی کرده است.
صادق صبا با بیان اینکه محاسبه آلودگی های وارد شده به محیط زیست کاری پیچیده است اظهار کرد: مستندسازی آلودگی منتقل شده انجام شده و برآورد خسارت در زمان رسیدگی به پرونده قضایی انجام می شود.
بر اساس این گزارش، آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) ۱۶ تیر آغاز و ۱۹ تیر خاموش شد. در این آتش سوزی بلندترین برج مجتمع پتروشیمی و واحد پارازایلین دچار آتش سوزی شد. این حادثه بزرگترین حادثه در پتروشیمی های خوزستان بود.
این پتروشیمی در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره) واقع است که در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد.
به گفته محیط زیست خوزستان، کارشناسان از زمان آتش سوزی در حال ارزیابی خسارات ناشی از این حادثه بوده اما هنوز گزارش از آن اعلام نشده است.
ضیا الدین الماسی مدیر دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته در محل پتروشیمی نشستی در این زمینه تشکیل داده بود.این نشست با هدف بررسی ابعاد زیست محیطی این حادثه، مشخص شدن میزان مواد سوخته شده، آب مصرف شده در خاموش کردن آتش و موارد دیگر به اعداد و ارقام قابل اندازه گیری بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • آقاجون !؟ آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا در منطقه ویژه پتروشیمی بندرماهشهر رخ داده است