شماره تلفن های ثابت در خوزستان هم کدسازی و هشت رقمی می شوند

عصر جنوب: مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: با توجه به مصوبه سازمان رادیویی هم کدسازی و هشت رقمی شدن شماره تلفن های ثابت در استان خوزستان از ۳۰مهر ماه جاری انجام می شود.
علیرضا ملکی جهان سه شنبه درحاشیه نشست کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات مدیریت بحران استان در محل مرکز ارتباطات رادیویی استان در جمع خبرنگاران گفت: از پایان مهرماه پیش کد شماره های ثابت استان خوزستان هم سان سازی شده و به ‘۰۶۱’ تغییر می یابد.

وی افزود: همچنین از پایان مهر ماه خوزستان برای هشت رقمی شدن شماره های تلفن ثابت به سه منطقه تقسیم بندی می شود که در مرکز خوزستان که شامل شهرهای اهواز، حمیدیه، باوی، دشت آزادگان، گتوند و شوشتر است شماره ۳ به پیش شماره اضافه می شود.

ملکی جهان در ادامه اظهار کرد: در شهرهای شمالی استان شماره چهار به پیش شماره ها اضافه می شود و در شهرهای جنوبی شماره پنج به پیش شماره ها اضافه شده و شماره های ثابت هشت رقمی می شوند.

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب ادامه داد: در روند اجرایی شدن این کار به احتمال یک درصد ممکن است در خط های مراکز عمومی چون اورژانس، هواپیمایی و یا بانک ها اختلالاتی به وجود آید.

وی با بیان این که تمهیداتی برای اطلاع رسانی به مردم از شماره های جدید آن ها مهیا شده است افزود: شهروندان می توانند با تماس گرفتن با شماره ۳۱۲۱ و زدن شماره یک، شماره جدید خود و با زدن شماره دو، شماره جدید دیگران را دریافت کنند.

ملکی جهان با اشاره به تعیین تعرفه های تلفن های ثابت و همراه با در نظر گرفتن طرح عدالت اجتماعی اذعان کر: هر دقیقه صحبت با تلفن ثابت درون استانی خوزستان ۳۰ ریال در نظر گرفته شده است، این در حالی است که این رقم درگذشته بر اساس ثانیه محاسبه می شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که با خط ثابت با استان های دیگر تماس گرفته شود هزینه هر دقیقه ۳۳۰ ریال در نظرگرفته شده است و هزینه تماس تلفن همراه با ثابت در هر دقیقه ۶۲۵ ریال تعیین شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.