نماینده مجلس: انتقال آب خوزستان پیوست امنیتی و زیست محیطی ندارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان می گوید انتقال آب از سرشاخه‌های کارون طرحی غیرکارشناسی، غیرعلمی، بدون پیوستهای محیط زیستی و امنیتی است که در صورت اجرا، تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شبکه خبری عصرجنوب، به گفته ی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان قرار بوده طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی ایران تا پایان این دولت متوقف شود، اما حالا انتشار سخنان یک مسئول کشوری در استانداری یزد، نشان می دهد مطالعات اجرای طرح‌های انتقال آب در جریان است.

وی می گوید اجرای این طرح، آسیب‌های جدی به زمین‌های حاصلخیز خوزستان و استان‌های همجوار می‌زند.

سید کریم حسینی تصریح کرده است در دو هفته گذشته طرح استیضاح وزیر نیرو تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، ضمن اینکه رئیس مجامع نمایندگان خوزستان و چارمحال و بختیاری در نامه ای از وزیر نیرو خواسته اند تا به صورت رسمی توقف طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون را اعلام کند، که دو نسخه از آن به سران سه قوه و دبیر شورای عالی امنیت ملی ارسال شده است.
او گفته بر اساس مطالعات انجام شده توسط محققان خوزستانی، اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون علاوه بر تاثیر منفی بر صنعت و کشاورزی استان، تالاب ها، گردشگری، محیط زیست، آبزیان و محصولات غذایی را در این استان تحت تاثیر قرار می‌دهد
مطالب پیشنهادی