آموزش و پرورش: خودکشی های رامهرمز در خانه رخ داده/ دانش آموزان در بستر شاد حضور داشته اند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر روابط عمومی آموش و پرورش رامهرمز با ارسال پیامی به عصرجنوب نوشته است: “این عمل ناگوار [خودکشی] دانش آموزان رامهرمزی خارج از فضا و زمان آموزشی(در منازل شخصی) صورت پذیرفته است.”

او همچنین اضافه کرده است: “دانش آموزان مذکور پیش از خودکشی در بستر شاد حضور داشته اند و مشکلی از لحاظ دسترسی به این برنامه و آموزش وجود نداشته است”

وی با اشاره به تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی بیشتر موضوع تصریح کرده “نمایندگانی از آموزش و پرورش خوزستان نیز در این کارگروه حضور پیدا کرده اند تا از نزدیک در روند بررسی علل این اتفاق مشارکت ‌کنند.”

به گزارش عصرجنوب، هفته ی گذشته و درپی خودکشی یک دانش آموز دختر ۱۵ ساله در شهرستان رامهرمز، اعلام شد این دختر ششمین مورد از خودکشی در این شهرستان بوده است.

رستمی رئیس آموزش و پرورش رامهرمز اختلافات خانوادگی، تعصبات کورکورانه، تعرضات فکری و عاطفی و عدم پاسخگویی به نیازها و اقتضائات زیستی را از علت‌های این رخداد تلخ‌ عنوان کرده بود.

همچنین او گفته بود از ۲۷ هزار دانش آموز رامهرمزی دستکم ۴ هزار دانش‌آموز از داشتن تلفن همراه برای ادامه تحصیل در سال جدید تحصیلی محروم بوده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش رامهرمز همچنین به صراحت دلیل خودکشی یکی از دانش‌آموزان دختر را مخالفت خانواده با تهیه تلفن همراه و عدم امکان ادامه تحصیل این نوجوان عنوان کرده است.

شریعتی استاندار خوزستان در نشست خبری آنلاین نیز تائید کرده بود ۶ مورد اقدام به خودکشی در شهرستان رامهرمز صورت گرفته که ۲ مورد منجر به فوت شده است.
او گفته بود پاک کردن صورت مساله کمکی به حل مساله نمی کند و باید برخورد واقع گرایانه و منطقی با آسیب های اجتماعی داشته باشیم و اگر به طور مثال دلیل خودکشی ها فقر و یا هر مورد دیگری که بود اعلام شود تا مساله حل شود.

در پی این اتفاق فرماندار رامهرمز با ارسال نامه ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگاران، دستور ساسنور و عدم پوشش اخبار مرتبط با این موضوع را داده بود.

مطالب پیشنهادی