فرماندار رامهرمز رسانه ها را از انتشار خبر خودکشی منع کرد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرماندار شهرستان رامهرمز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خواسته تا به صورت رسمی خبرنگاران محلی را از تهیه و انتشار اخبار مرتبط با خودکشی منع کند.

این شهرستان با چالش جدی خودکشی در میان دانش‌آموزان عمدتا‌ دختر مواجه شده و با خودکشی دوروز پیش دختر ۱۵ ساله، تعداد افرادی که طی ماه گذشته به زندگی خود پایان داده‌اند به ۶ تن رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش رامهرمز مشکلات اجتماعی و تعصبات قومی را از علل این اتفاق تلخ می‌داند و می‌گوید از ۲۷ هزار دانش‌آموز دستکم ۴ هزار نفر از آنان از دسترسی به تلفن همراه و یا وسایل ارتباطی مجازی برای ادامه تحصیل در سال جدید تحصیلی محروم هستند.

البته او در بخش دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید برایش مسجل است که علت یکی از خودکشی‌ها منع شدن دختر خانواده از دسترسی به تلفن همراه بوده است. او گفته این ممنوعیت‌ از سوی پدر و برادران در یک خانواده سنتی اعمال شده است‌.

قنبری فرماندار این شهرستان ظهر امروز دوشنبه ۲۶ آبانماه با تائید خبر افزایش خودکشی‌ها و مواجه شدن شهرستان با این چالش را تایید کرد و گفت می‌خواهیم علت این اقدام را برسی کنیم‌.

به گزارش خبرنگار عصرجنوب، اما ساعاتی پس‌ از گفتگوی‌ آرش قنبری در این رابطه، او با ابلاغ یک دستور به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز از این اداره خواست تا به صورت رسمی خبرنگاران را از پوشش اخبار مرتبط را خودکشی‌ منع کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز این درخواست فرماندار را به صورت رسمی به خبرنگاران ابلاغ کرده تا شاید با سانسور خبری بتوانند سرپوشی بر این اتفاقات تلخ بگذارند.

مطالب پیشنهادی