در آستانه عرضه اولیه در بورس؛

تحقق ۲۹۲ درصدی فروش و افزایش ۴۰ درصدی تولید برخی محصولات پتروشیمی بوعلی سینا طی ۶ ماهه نخست سال جاری

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ثبت رکوردهای تازه در حوزه تولید و فروش محصولات با ارزش خود به استقبال عرضه اولیه (بورس) رفت.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی واحدهای تولید و فروش این مجتمع پتروشیمی، طی ۶ ماهه نخست سال جاری، محصولات باارزش این شرکت از جمله رافینیت، برش سبک، گاز مایع و بنزن با افزایش چشمگیر در حوزه تولید و فروش همراه بوده است.

در بخش تولیدات این مجتمع پتروشیمی، محصول باارزش برش سبک با ۳۹درصد، گاز مایع با ۲۵درصد و بنزن با بیش از ۲۳ درصد تولید نسبت به ۶ ماهه نخست سال قبل همراه بوده که بر این اساس، با افزایش تولیدات پتروشیمی بوعلی سینا، بازار کشور از واردات محصول بنزن بی نیاز شده و همین امر نه تنها مانع خروج ارز از کشور می شود که در شرایط سخت تحریم باعث سود آوری چشمگیر برای میهن شده است.

همچنین در بخش فروش نیز این شرکت پتروشیمی در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ با ثبت رکوردهای تازه خوش درخشیده است.

در این مجتمع پتروشیمیایی در نیمه نخست امسال، محصول با ارزشی همچون برش سنگین ۲۹۲ درصد و محصول استراتژیک بنزن ۱۰۵ درصد فروش در شش ماهه نخست سال جاری را به ثبت رسانده است.

در پتروشیمی بوعلی سینا که تحریم های یکجانبه و ضالمانه و شیوع بیماری کووید ۱۹ نتوانسته در چرخه تولید و فروش محصولاتش اثری بگذارد، طی شش ماهه نخست سال جاری، فروش زمینی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیر ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده و باعث دروازه های جدید فروش محصولات با بهره گیری از حمل و نقل جاده ای شده است.

پتروشیمی بوعلی سینا در سایت ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر واقع شده و محصولات ارزشمندی همچون رفرمیت با اکتان +۹۸ درصد، گاز مایع (LPG)، برش سبک، میانی و سنگین نفتا و بنزن را تولید می کند.

بر اساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، پتروشیمی بوعلی سینا با نماد “بوعلی” در آستانه عرضه اولیه قرار دارد.

مطالب پیشنهادی