ابتلای ۳۰ زندانی دزفول به کرونا

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول گفت: ۳۰ نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا مبتلا شده‌اند.

منصور محمدی خباز روز سه شنبه در جریان بازدید از ندامتگاه فجر دزفول همراه با سرپرست فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: آمار مرگ‌ومیر در زندان دزفول نسبت به سال گذشته باوجود شیوع کرونا، ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اعمال همه پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ دزفول گفت: ۳۰ زندانی مبتلا به کرونا در این زندان با جداسازی از دیگر زندانیان تحت درمان قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: با وجود مرکز فروش مواد غذایی در زندان، تدبیری اندیشیده شد تا سود حاصل از فروش از طریق انجمن حمایت از زندانیان برای حمایت از خانواده‌های آنها صرف شود.

وی افزود: از نظر دستگاه قضا، صدور حکم زندان برای محکومان به منزله انتقام و مجازات نیست و این امر صرفا جنبه تادیبی و انسان سازی دارد.

محمدی خباز اظهار امیدواری کرد افرادی که به هر علت در زندان بسر می برند پس از تادیب و تزکیه نفس با سلامت کامل به آغوش خانواده و جامعه بازگردند و از این تجربه هرچند تلخ در انتخاب مسیر درست زندگی بهره برند.

وی ادامه داد: در زندان شهرستان دزفول محکومان پنج حوزه قضایی دزفول، شوش، اندیمشک، الوار و شاوور در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: محکومان در زندان پس از آموزش در کلاس‌های مهارت‌آموزی متفاوت به تولید محصولات و صنایع دستی می‌پردازند و با سود حاصل از فروش تولیدات برای خود درآمدزایی می‌کنند.

وی افزود: درحال حاضر مددجویان زندان شهرستان دزفول در کارگاه‌های برق، جوشکاری، سرامیک کاری، لوله کشی، چرم دوزی، معرق کاری، منجوق کاری، خیاطی، کشاورزی، آشپزی، پیرایش و نانوایی مشغول فعالیت هستند.

محمدی خباز گفت: پس از شیوع کرونا و نیاز به استفاده از ماسک کارگاه تولید ماسک در زندان راه‌اندازی شد به طوری که ماهیانه با تولید چهار هزار ماسک نیاز مددجویان و متهمان درون زندان تامین می‌شود.

مطالب پیشنهادی