تکمیل تخت‌های بیمارستان‌ها با مراجعات خانوادگی در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: اکنون بیمارانی با کمترین علامت مثلا صرفا با از دست رفتن حس بویایی مراجعه می‌کنند اما سی‌تی‌اسکن این بیماران، درگیری وسیع با بیماری را نشان می‌دهد و بلافاصله بدحال می‌شوند و باید اکسیژن دریافت کنند.

دکتر مجتبی کلانتر با اشاره به روند بیماری کرونا در روزهای اخیر، اظهار کرد: در روزهای گذشته، مراجعات فامیلی و خانوادگی زیاد شده و گاه از یک خانواده پنج نفره، همه درگیر کرونا هستند و به معنی این است که بیماری به صورت خانوادگی در حال انتشار است.
وی افزود: انتشار بیماری به صورت خانوادگی هشداری برای ما است؛ این مساله بسیار خطرناک است و مردم باید تجمعات خانوادگی را محدود کنند.
کلانتر ادامه داد: از طرف دیگر اکنون بیمارانی با کمترین علامت مثلا صرفا با از دست رفتن حس بویایی مراجعه می‌کنند اما سی‌تی‌اسکن این بیماران، درگیری وسیع با بیماری را نشان می‌دهد و بلافاصله بدحال می‌شوند و باید اکسیژن دریافت کنند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: وضعیت مراجعه‌کنندگان نشان می‌دهد که رفتار ویروس تغییر کرده و از این بابت نگران هستیم. اگر قرار است مراجعات خانوادگی ادامه داشته باشد، با مراجعه سه چهار خانواده به بیمارستان، به زودی تخت‌ها پر خواهند شد.
وی بیان کرد: با وجود همه زحمات کادر بهداشت و درمان، شرایط خوب نیست. در حال حاضر جوانان بیشتر به بیمارستان مراجعه می‌کنند و میانگین سنی ابتلا و مرگ و میر نیز کمتر شده است.
کلانتر افزود: پس از گذشت از پیک اول بیماری، حدود ۴۰ تا ۵۰ روز هیچ مورد فوتی در شوشتر نداشتیم اما در یک ماه گذشته از آغاز پیک دوم تاکنون حدود ۲۱ مورد فوتی داشته‌ایم.
وی بیان کرد: به طور میانگین روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ خاتم‌الانبیاء شوشتر مراجعه می‌کنند. چگالی موارد مثبت در نمونه‌های انجام‌شده بالا است و ۶۵ تا ۷۰ درصد نمونه‌ها مثبت هستند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: این وضعیت، زنگ خطر است و می‌تواند به معنی وجود موارد مثبت زیاد در شهرستان باشد بنابراین با توجه به اینکه بسیاری از مبتلایان بدون علامت هستند، از ابتدای هفته جاری تعداد موارد نمونه‌گیری سرپایی را افزایش داده‌ایم تا موارد مثبت را بیشتر شناسایی و قرنطینه کنیم.
وی افزود: با وجود بازگشایی مدارس و ترس از افزایش ابتلای کودکان، با تمهیدات اندیشیده‌شده و مراقبت خانواده‌ها خوشبختانه تاکنون مورد ابتلای کودکان زیر ۱۲ سال بسیار کم بوده است.
مطالب پیشنهادی