خوزستان گندم بیش از ۱۲ میلیون نفر را تامین می‌کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: خدارحم امیری‌زاده در آیین افتتاح سیلوی ۴۰ هزار تنی شهدای دشت آزادگان که امروز (۱۷بهمن ماه) در دشت آزادگان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان دارای ۲۸ سیلوی دولتی و خصوصی است و این سیلو هشتمین سیلوی دولتی استان است.

به گزارش عصرجنوب به نقل از ایسنا، وی افزود: خوزستان ۸ سال است که پرچمدار تولید گندم است و این استان گندم ۱۲ و نیم میلیون نفر را تامین می‌کند.

امیری زاده با بیان اینکه در خوزستان ۱۶ و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر گندم، در استان خوزستان برنجِ ۳۰ میلیون نفر و شکرِ ۳۱ میلیون نفر تامین می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: با توجه به وجود اراضی مستعد کشاورزی و گندم خیز بودن این شهرستان و تولید سالانه ۳۰ هزار تن گندم و فقدان مراکز ذخیره گندم در این شهرستان‌، این سیلو به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: از ویژگی های ممتاز این سیلو، موقعیت مناسب مکانی است که بین شهرستان‌های هویزه و سوسنگرد واقع است. همچنین وجود ساختمان استراحت برای کشاورزان و رانندگان و سیستم اندازه گیری دمای گندم، از دیگر ویژگی های این مرکز است.

مطالب پیشنهادی