برای مهار کانون‌های ریزگرد خوزستان به کشاورزان آب بدهید

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده اهواز در خصوص نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد خوزستان گفت: کاری که در خوزستان انجام شد، تخصصی نیست. اگر می‌خواهید کانون‌های ریزگرد را مهار کنید، مردم را در این کار مشارکت دهید و کشاورزان را بیاورید و به آنها برای کشت، آب بدهید.

جواد کاظم‌نسب الباجی در جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار که امروز سه‌شنبه (۱۱ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بروز پدیده ریزگردها و ایجاد مشکلات برای مردم خوزستان در سال‌های اخیر اظهار کرد: دلیل اینکه ۳۴۵ هزار هکتار از اراضی اطراف اهواز به کانون گرد و غبار تبدیل شد، چه بود؟ مساله ریزگردها مهم‌ترین مشکل ما بود که البته اعتبار مناسبی برای آن تخصیص داده شده است. اما آیا این اعتبارات به درستی هزینه شد؟

وی در خصوص نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد خوزستان گفت: کاری که در خوزستان انجام شد، تخصصی نیست. اگر می‌خواهید کانون‌های ریزگرد را مهار کنید، مردم را در این کار مشارکت دهید و کشاورزان را بیاورید و به آنها برای کشت، آب بدهید. با انجام کشت سالانه، هم کانون‌های ریزگرد از بین می‌روند و هم به اقتصاد کشور کمک می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این کار لازم نیست درخت بکاریم و بعد از مدتی ببینیم که این درخت‌ها خشک می‌شوند و از بین می‌روند. با این روش، پولی که با زحمت برای این کارها اختصاص پیدا می‌کند، به راحتی از بین می‌رود.

کاظم‌نسب الباجی تاکید کرد: انتظار دارم در این زمینه نظارت دقیقی صورت بگیرد. همچنین از مشارکت کشاورزان منطقه در این زمینه استفاده شود تا بتوانیم مشکلات خوزستان را حل کنیم.

مطالب پیشنهادی