آمادگی سپاه برای ساخت و ساز مسکن‌های آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان از آمادگی سپاه برای ساخت و ساز مسکن‌های آسیب دیده در مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد.

سردار حسن شاهوارپور در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به بازگشت مردم به خانه‌ها در خوزستان پس از سیلاب اظهار کرد: سپاه همراه با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و ستاد مدیریت بحران استان، در تلاش است تا شرایط به شکلی فراهم شود که مردم به خانه‌های خود بازگردند و مجددا در محل زندگی خود ساکن شوند.

وی با اشاره به بحث بازسازی منازل آسیب‌دیده در سیلاب، افزود: در زلزله سر پل ذهاب از استان خوزستان اکیپ‌های داوطلب برای ساخت منازل مسکونی حضور پیدا کردند و نسبت به ساخت ۲۸ واحد مسکونی نیز اقدام کردند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: مجموعه سپاه آمادگی دارد تا با توجه به توانی که در قالب گروه‌های جهادی و توان فنی در بخش مهندسی سپاه در اختیار دارد، نسبت به ساخت و ساز در مناطق سیل‌زده خوزستان اقدام کند.

شاهوارپور ادامه داد: در صورتی که برای ساخت و ساز مسکن‌های تخریب شده در سیلاب خوزستان اعلام نیاز شود و از مجموعه ستاد بازسازی سپاه برای این کار درخواست شود، آمادگی وجود دارد که در این بخش ورود کنیم تا مردم هرچه سریع‌تر به خانه‌های خود بازگردند.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات سپاه در زمان سیلاب، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده خوزستان برای کمک به مردم بود. در این راستا بیش از ۲۰ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی از درون و خارج از استان به مناطق سیل زده فرستاده شدند تا نسبت به خدمات‌رسانی به مردم سیل زده اقدام شود.

مطالب پیشنهادی