۶۱ میلیارد تومان برای استحکام‌بخشی سیل‌بند و لایروبی رودخانه‌های خوزستان مصوب شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: ۶۱ میلیارد تومان برای استحکام‌بخشی سیل‌بند و لایروبی رودخانه‌های خوزستان مصوب شد.

کیامرث حاجی‌زاده عصر امروزدر سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: با وجود عبور از خطر بحران بارندگی اما آمادگی کافی باید در این زمینه باقی بماند و تمامی دستگاه‌های همچنان باید پای کار باشند.

وی با اشاره به این‌که برگ برنده عبور از ابر بحران خشکسالی و سیلاب همراهی مردم با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مختلف است، بیان کرد: ترسالی اخیرا در استان خوزستان براساس آمار و ارقام در چهار دهه گذشته بی‌سابقه بوده که به تکرار این اتفاق در سال آینده امیدواریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان به خشکسالی بی‌سابقه در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته خشکسالی‌های بی‌سابقه‌ای در سطح کشور به ویژه خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: این امر موجب شده تا سفره‌های آب‌های زیرزمینی و چاه‌های آب شرب در برخی شهرستان‌ها خشک شوند.

وی خطاب به اعضای شورای هماهنگی آب و برق استان خوزستان افزود: وضعیت آب شمال شرق استان خوزستان دچار مشکل می‌شود که تنها راه‌حل در کوتاه مدت و میان مدت طرح‌های ارائه شده است.

حاجی‌زاده با اشاره به مصوبات شورای هماهنگی آب و برق خوزستان اظهار کرد: بنا شده تا طرح‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای شهرستان ایذه و باغملک انجام و آبرسانی از دریاچه سد کارون سه صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: برای شهرستان رامهرمز بنا است که دستگاه آب‌ شیرین‌کن توسط شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نصب شود و مسئله آب پایدار نیز از طریق تأسیسات بالا‌دست در دستور کار قرار گرفت.

وی به اتخاذ تصمیم‌گیری شایسته برای روستاهای استان خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: بنا شده تا مصوباتجلسه گذشته شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که برخی اجرا و بعضی نیز در حال انجام است تا پیش از شروع فصل گرما عملیاتی شوند.

حاجی‌زاده در تبیین آخرین وضعیت سیل‌بندهای استان خوزستان اظهار داشت: ۶۱ میلیارد تومان استحکام‌بخشی سیل‌بندها و لایروبی رودخانه‌ها و نقاط حادثه‌خیز در اطراف حوزه‌های سدهای خوزستان مصوب شده و معاون اول رئیس جمهور نیز ان را ابلاغ کرده است.

هشدار  وقوع تنش آبی در شهرستان‌های ایذه، باغملک و رامهرمز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این‌که در شهرستان‌های ایذه، باغملک و رامهرمز تنش آبی خواهیم داشت، گفت: برای عبور از این تنش آبی مصوبات جلسه شورای هماهنگی آب و برق خوزستان عملیاتی شوند.

مطالب پیشنهادی