کارگران فولاد نشست تخصصی آب و فاضلاب اهواز را به حاشیه بردند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب به نقل از ایرنا این کارگران پیش از شروع نشست با حضور در محوطه مسجد و در دست داشتن پلاکادرهایی خواستار صحبت با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شدند که این امر به بعد از پایان جلسه موکول شد.
در طول برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مردم و مسئولان تعدادی از کارگران گروه ملی و بازنشستگان این شرکت خواستار رسیدگی مسئولان به ویژه نمایندگان مردم در مجلس به شرایط آنها شدند به طوریکه جلسه تحت تاثیر این مطالبات برای مدتی از کنترل خارج شد.
همایون یوسفی یکی از نمایندگان مردم در مجلس در پاسخ به مطالبات کارگران گروه ملی فولاد گفت: مشکلات این شرکت از سال ۸۸ آغاز شده و مربوط به روزها و یا ماه های اخیر نیست اما جمعی از مسئولان استان در پی حل این مشکل هستند.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر کارگران یک ماه حقوق طلب دارند ادامه داد: قرار است تا دی ماه سال جاری مطالبات کارگران به روز پرداخت شود همچنین امشب طی قراردادی میان صنایع فولاد و گروه ملی مقرر شد که صنایع فولاد مواد اولیه مورد نیاز گروه ملی را تامین کند.
یوسفی در خصوص واگذاری سهام فولاد اکسین به فولاد مبارکه اصفهان هم اظهار داشت: همین امشب رییس بانک مرکزی تماس گرفت و از ماندگاری این سهام در فولاد اکسین خبر داد.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.
همچنین سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان با ۳۱٫۶ درصد از سال ۸۹ در مالکیت گروه صنعتی فولاد ایران بوده که در آبان امسال این سهام به مزایده گذاشته شد.
این شرکت با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید.
شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۳۸۸ با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرد و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خواص مورد نظر کار می کند.

مطالب پیشنهادی