۹۷درصد کالاهای مصرفی خوزستان وارداتی است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۹۷ درصد کالاهای مصرفی و موردنیاز این استان از دیگر نقاط وارد می شوند و برای کنترل هرچه بهتر قیمت در بازار لازم است که سیستم توزیع منظم و پویایی داشته باشیم.

عبدالرحمان ناصریان روز سه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بیان کرد:واحدهای تولیدی که خوزستان سهم کمی از کالاهای مصرفی و مورد نیاز این استان را تولید می کنند و بخش عظیمی از محصولات مورد نیاز از خارج از استان تهیه می شود.
وی گفت: بر اساس دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت سالی یک بار باید افزایش قیمت در استان ها رخ دهد این درحالی است که در تهران سالانه چندین بار افزایش قیمت اتفاق می افتد این ناهماهنگی باعث اعتراض و در مواردی تخلف از سوی اصناف می شود و بسیاری از واحدهای تولیدی به همین دلیل از چرخه تولید خارج می شوند.
ناصریان ادامه داد: برای تعیین قیمت مناسب کالاها در خوزستان لازم است که آنالیزی از قیمت تمام شده همه کالاها تهیه شود تا افزایش قیمت منطقی و قانونی در سطح بازار انجام شود.
وی گفت: از اردیبهشت امسال، کمیسیون تنظیم بازار کشور اعلام کرد که هرگونه افزایش قیمت ها باید بر اساس تصویب این کمیسیون انجام شود و در غیر این صورت هیچ افزایش قیمتی قابل اجرا نیست.
وی گفت: براساس این ابلاغیه هر گونه افزایش قیمت بدون تصویب کمیسیون تنظیم بازار کشور تخلف گرانفروشی است و اتحادیه ها و اتاق اصناف این مورد را منتقل کنند.
ناصریان ادامه داد: بنا به درخواست رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان جدول آنالیزی از قیمت تمام شده انواع نان در این استان تهیه شده است.
نایب رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان خوزستان نیز بیان کرد: قیمت مرغ و گوشت گرم گوسفندی در بازار این استان روند افزایشی دارد.
عبدالواحد شرفی ادامه داد: شرایطی در هنگام تحویل و توزیع گوشت وارداتی ایجاد شده که راه گریزی برای توزیع نشدن سهمیه گوشت وارداتی در بازار را موجب شده و برخی از این شرایط سواستفاده می کنند؛ و در بسیاری موارد نرخ تحویل و توزیع گوشت با یکدیگر همخوانی ندارد.
وی گفت: باید بررسی کرد که چرا توزیع گوشت وارداتی در بازار کمکی به کاهش قیمت گوشت نکرده است.
مطالب پیشنهادی