کلنگ زنی عملیات اجرایی ۱۲ پست GIS برق منطقه ای خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: آیین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پست برق۱۳۲/۳۳ کیلو ولت GIS شرکت برق منطقه ای خوزستان با حضور وزیر نیرو و مسئولین استانی در پست نبوت اهواز برگزار شد.
وزیر نیرو در این آیین کلنگ زنی با تشکر از مسئولان استانی و مدیران صنعت برق، گفت: این پروژه سهم بسزایی در پایداری شبکه برق کشور به خصوص خوزستان دارد.
رضا اردکانیان با بیان آنکه صنعت برق خوزستان کارنامه بسیار خوبی در مدیریت مصرف و عبور از تابستان ۹۷ دارد، اظهار کرد: این پست ها مجهز به آخرین تکنولوژی روز هستند و با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اجرایی می شوند که هم باعث انتقال تکنولوژی و بومی سازی آن در کشور می شود و هم صنعت برق خوزستان را در مقابل آلاینده ها و ریزگردها بیمه می کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز بیان کرد: برای اولین بار پست‌های برق GIS با تکنولوزی ABB سوئیس در داخل کشور اجرایی می‌شود و خروجی این انتقال تکنولوژی برای اولین بار در خوزستان خواهد بود.
محمود دشت بزرگ ادامه داد: از ۱۲ پست GIS برنامه ریزی شده ۶ پست در شهر اهواز و ۶ پست دیگر در شهرهای بهبهان، مسجد سلیمان، ماهشهر و آبادان اجرایی می شوند.
وی پست های برق GIS را پاسخی به شرایط نامناسب جوی و ریزگردها در استان دانست و تصریح کرد: این پست ها زمین کمتری را مصرف می کنند، با مبلمان شهری هماهنگ هستند و مهم تر از آنها در مقابل آلاینده های استان خوزستان به خصوص ریزگردها مقاوم هستند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اعلام آنکه با فرصت شناسی قطعات پست های مذکور یک روز قبل از شروع تحریم ها وارد کشور شد، تاکید کرد: بعد از مونتاژ قطعات که حدود ۶ ماه زمان می برد پست ها وارد خوزستان می شود و عملیات اجرایی پست ها در قرارداد ۱۸ ماهه به انجام می رسد.
آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پست برق به صورت GIS را شایسته و قابل تقدیر دانست و از تلاش های صورت گرفته و حمایت های وزارت نیرو در تکمیل زیرساخت های استان تشکر کرد.

مطالب پیشنهادی