فعالیت آبزی‌پروران در خوزستان مشروط شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به بررسی راهکارهای مقابله با تاثیرات خشکسالی بر روند آبزی‌پروری گفت: با دفاعیات شیلات استان در ستاد خشکسالی، امکان فعالیت مشروط آبزی‌پروران فراهم شد.

نبی الله خون میرزایی، اظهار کرد: در روزهای گذشته یک جلسه هم‌اندیشی برای بررسی راهکارهای مقابله با تاثیرات خشکسالی بر روند آبزی‌پروری را با حضور بخش‌های مرتبط برگزار کردیم تا بتوانیم در خصوص موانع و چالش‌های موجود در حوزه آبزی‌پروری تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: با توجه به این‌که در سال گذشته با مساله خشکسالی و کاهش شدید آورد آب رودخانه‌ها مواجه بودیم، صنعت آبزی‌پروری دچار مشکلات فراوانی شد و در این زمینه نیاز به اقداماتی بود تا آبزی‌پروران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و جلساتی که برگزار شده، راهکارهایی را برای مقابله با تاثیرات خشکسالی بر روند آبزی‌پروری ارائه کرده‌ایم و در این زمینه امیدواریم شاهد فعالیت آبزی‌پروران در استان باشیم.

خون میرزایی عنوان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی شدید در استان، سازمان آب و برق ضمن مقایسه با میانگین دراز مدت و سال قبل ممنوعیت فعالیت مزارع پرورش ماهی را خواستار شده بود اما با دفاعیاتی که از سوی ما در ستاد خشکسالی انجام گرفت، امکان فعالیت مشروط آبزی‌پروران فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی تاثیرات خشکسالی بر روند فعالیت‌های شیلات و با توجه به استمرار پدیده خشکسالی در سال‌های آینده، راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای مقابله با آن پیشنهاد شده است/ایسنا

مطالب پیشنهادی