۲۰ تیم غربالگری بیمار در مرز شلمچه مستقر شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از آزمایش غربالگری تب برای زائران بازگشته از سفر اربعین خبر داد و گفت: ۲۰ تیم غربالگری در گذرگاه مرزی شلمچه مستقر شدند.

شهرام مقام  اظهار داشت: همه زائران هنگام بازگشت از سفر اربعین با دستگاه های تب سنج لیزی تست می شوند و افرادیکه دچار تب بالا باشند، به مسیر دیگری هدایت شده و فرآیند درمان روی آنها انجام می شود.
وی افزود:پس از اطمینان از سلامت این زائران در خصوص نداشتن هرگونه عامل بیماری زا و همه گیر بخصوص وبا و یا آنفولانزا به داخل کشور راهنمایی می شوند.
مقام گفت:برای افرادی که دارای علائم بیماری باشند پرونده پزشکی تشکیل و در صورت نیاز برخی آزمایش های خونی از آنها گرفته می شود.
سخنگویی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:شماره تماس، کدملی و محل سکونت افرادی که دارای علائم بیماری هستند گرفته و به نزدیکترین مرکز سلامت سکونت آنها اعلام تا در صورت نیاز مراقبت های بهداشتی و درمانی در شهرستان تابعه آنها انجام شود.
بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۱۳۰ تخت بستری در گذرگاه مرزی شلمچه درحال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.
این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، داروخانه، بستری خانم‌ها و آقایان، اتاق عمل، آزمایشگاه و رادیولوژی است و بخش های همچنین واحد مامایی و اتاق ویژه شیردهی مادران نیز در آن تدارک دیده شده است.
۴۰ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس از نقطه صفر مرزی تا میدان مقاوت خرمشهر مستقر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.