تکالیف مهارتی جایگزین مشق شب شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم در کلاس‌هایی که تراکم ۱۶ تا ۲۵ دانش‌آموز دارند، معلمان به جای مشق شب، تکالیف مهارتی به دانش‌آموزان بدهند.

رضوان حکیم‌زاده صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهر) در آیین افتتاح دبستان شهید “محمدطاها اقدامی” از شهدای حمله تروریستی ۳۱شهریور در اهواز، در خصوص اهداف سفرش به استان خوزستان اظهار کرد: سفر به استان خوزستان بهانه‌ای برای تشکر از تلاش‌های خستگی ناپذیر معلمان، همکاران فرهنگی و مقامات استان خوزستان برای آموزش و پرورش این استان است.

وی با بیان اینکه پوشش صد درصدی پیش دبستانی در این استان با حمایت‌های استاندار خوزستان تحقق پیدا کرد، افزود: در بازدیدی که روز گذشته از مناطق عشایری و صعب‌العبور لالی داشتیم، شاهد حضور پررنگ و گسترده نوآموزان عشایری در کلاس پیش دبستانی بودیم که این امر بسیار ارزشمند است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به یاری خدا و همت مردم عزیز امروز شاهد افتتاح مدرسه‌ای به نام شهید خردسال حادثه تروریسی اهواز، شهید محمدطاها اقدامی هستیم؛ این مدرسه سند ماندگاری است که اثبات می‌کند ملت مقاوم ما همیشه قدردان ایثار فرزندان عزیزش است و تروریست‌ها هرگز قادر نخواهند بود اراده این ملت را برای داشتن استقلال و ایرانی آباد به بند بکشند.

حکیم‌زاده افزود: بالغ بر هشت میلیون و ۳۷ هزار نفر در سال تحصیلی جدید وارد دوره ابتدایی شدند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این به معنای افزایش پوشش تحصیلی کودکان در دوره ابتدایی است.

وی گفت: به فرمان مقام معظم رهبری زمینه‌های حضور فرزندان اتباع خارجی نیز در مدارس ایران فراهم شده و بیش از ۴۵۰ هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی هم امسال در ایران به مدرسه می روند که حدود ۳۳۰ هزار نفر از آن‌ها در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال آموزش و پرورش برنامه‌های گذشته و بازگرداندن شادابی و نشاط به مدارس، حذف کتاب‌های کمک آموزشی، کمک درسی و برگزاری آزمون‌ها که بخشنامه شده بود را با جدیت دنبال کرده است. امیدواریم در کلاس‌هایی که تراکم ۱۶ تا ۲۵ دانش‌آموز دارند، معلمان به جای مشق شب، تکالیف مهارتی به دانش‌آموزان بدهند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.