تعداد بیماران تنگی نفس نخستین باران پائیزی به ۱۰۴ تن رسید

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: در پی وقوع گرد و غبار و نخستین باران پائیزی روزدوشنبه در خوزستان، ۱۰۴ نفر با عارضه تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

مردم استان خوزستان چند سالی است که با اولین بارش باران پائیزی دچار عارضه تنگی نفس می شوند که این اتفاق بی سابقه اولین بار در سال ۱۳۹۲ رخ داد.

در سال ۱۳۹۲ بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند که این اتفاق رفته رفته در سال های بعد کمتر شد به طوری که تا سال ۱۳۹۶ به زیر ۲ هزار نفر کاهش یافت ولی همچنان مردم از این مشکل رنج می برند.

روز (دوشنبه ۲۳ مهر ۹۷) شاهد اولین باران پاییزی در خوزستان بودیم که البته با گرد و غبار همراه بود که علت آن از سوی مدیران مربوطه فعال شدن کانون های داخلی عنوان شد و باز هم تعدادی از شهروندان به مراکز درمانی مراجعه کردند.

مراجعه ۱۰۴ شهروند خوزستانی به مراکز درمانی

«فرهاد حمزه لویی»، در خصوص تعداد مراجعان عارضه تنفسی در باران دیروز استان، گفت: از آغاز شروع بارندگی از یکشنبه شب (۲۲ مهر) تا دوشنبه شب (۲۳ مهر) در کل خوزستان ۱۰۴ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با بیان اینکه از این تعداد ۷۴ نفر علائم جزئی داشتند و با تجویز دارو مرخص شدند، افزود: از ۳۰ نفر باقی مانده ۲۷ نفر به صورت سرپایی درمان و هفت نفر هم بستری شدند.

وی  تصریح کرد: در حال حاضر همه بیماران مرخص شدند و بیماری که به خاطر عارضه تنفسی به بیمارستان ها یا دیگر مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کرده باشد، در استان وجود ندارد.

با اولین بارش باران پائیزی در سال ۹۲ که به باران اسیدی معروف شد، موارد احتمالی مختلف که شامل ۱۸ گزینه بودند، از سوی مسئولان مربوطه بررسی شد که از این تعداد چهار مورد مشعل های چاه نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله ها و گرده های گیاهی به عنوان عوامل اصلی تنگی نفس بررسی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز اصلی ترین علت عارضه تنگی نفس را گرده های گیاه کونوکارپوس و همچنین آلرژی فصلی عنوان کرده که در این راستا اقداماتی همچون هرس درختان کونوکارپوس قبل از گل دهی انجام می شود که این اقدام تعداد بیماران را تا حد زیادی کاهش داده ولی با توجه به بررسی های مختلف همچنان علت دقیق و واضحی از این عارضه در دست نیست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.