کیفیت نامطلوب آب شرب در ایذه ۱۸ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  دهیار روستاهای ناشلیل ایذه گفت:کیفیت نامطلوب آب شرب روستایی، ۱۸ نفر از اهالی را در سه روز گذشته ، راهی مراکز درمانی کرد.

علی احمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ناشلیل یکی از روستاهای ایذه است که از ۱۳ پارچه آبادی تشکیل می‌شود؛ در این روستاها ۴۵۹ خانوار و یک هزار و ۸۶۰ نفر جمعیت ساکن هستند.
وی گفت: آب روستاهای ناشلیل‌ از رودخانه مال‌آقا تامین می‌شود که طبق نظر کارشناسان قابل شرب نیست و به همین دلیل تعدادی از روستاییان مسموم شدند.
وی افزود: چهار سال این موضوع را پیگیری کردیم و کسی پاسخگو نبود تا اینکه بالاخره لایروبی منبع آب این روستاها با ۱۰۰ هزار لیتر آب انجام شد و تفریبا هفت تن گل و لای از آن خارج شد که نشان‌دهنده کیفیت پایین این آب است.
وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت و درمان گفتند آب را کلرزنی می‌کنیم، ما این سوال را داریم که آیا کلر، سنگ ریزه و گل‌و‌لای را از بین می‌برد؟ این آب آنقدر مشکل دارد که با کلرزنی دردی از آن دوا نخواهد شد.

** بیماری عفونی در ناشلیل مشاهده نشده است
مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از مشاهده چند مورد اسهال غیر خونی در روستای ناشلیل،چند تیم مجهز بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها به این منطقه اعزام شدند و ۷۶ خانوار در چهار روستای این منطقه مورد معاینه قرار گرفتند.
مازیار حسن زاده کیانی افزود: به این خانواده‌ها کلر ارایه شد که در صورت وجود مشکل خاص از آن استفاده کنند؛ خوشبختانه در نمونه‌های آب ارسالی هیچ مورد عفونی مشاهده نشد و اکنون نیز مورد اسهالی جدیدی نداریم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه با اشاره به گزارش ۱۸ مورد اسهال در این منطقه بیان کرد: تمام این موارد با دارو برطرف شد و نیاز به بستری نیز پیدا نشد؛ تمام شایعات مربوط به شیوع هپاتیت آ و عفونت‌ باکتریال در این منطقه نیز تکذیب می‌شود.
وی گفت: مساله ای که در این منطقه وجود داشت این بود که کلر موجود در آب، در انتهای مسیر با کاهش روبه رو می‌شد که در حضور مسئولان مصوب شد یک دستگاه کلرزنی اتوماتیک در بین مسیر تعبیه شود؛ با این کار کلر به مناطق دور دست از مخزن خواهد رسید و دیگر شاهد این موارد نخواهیم بود.
حسن زاده کیانی افزود: مخزن آب این روستاها کاملا شست‌شو شده و در ادامه نیز کلرزنی کانال‌های سطح روستا انجام شد تا مردم این روستا از هرگونه بیماری در امان باشند.
روستا‌های ناشلیل ۱ ، ۲ و ۳ با یک هزار و ۸۶۰ نفر جمعیت در جنوب شرق ایذه قرار دارند و آب شرب آنها از رودخانه مال‌آقا تامین می‌شود؛ دو خط لوله انتقال گاز و نفت از وسط این روستاها عبور کرده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.